Gå til innhold

positiv test etter tiden.....? Er jeg gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! et lite spørsmål: Jeg testet for 2 dager siden, 4 dager før ikm. Testen var først negativ, så kom det en svak strek etter ca 10 min. Testen var QR, og på pakken står det at man ikke skal avlese den noe senere enn etter 5 min....Men streken var tydelig og rosa, om enn svak. Ikke skyggestrek, for det har jeg hatt og vet hvordan den er.

Hva mener dere? Tror jo jeg er gravid, siden den tross alt slår ut på HCG i urinen... Tar en ny test senere i dag, men får den ikke før kl 23, da kommer mannen min hjem fra jobben. Kryss fingrene da:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lykke til :-) krysser fingrene for dere...

Skrevet

Årsaken til at man ikke skal lese av resultatet etter 10 min er at det da kan bli svakt positivt. Dette fordi de fargestoffene som viser om man er gravid eller ikke kan skli ut og danne en falsk strek!

Vent noen dager og ta en ny test, så du blir sikker på svaret, har hørt at man får fortere positiv på CB enn på Qr uten at jeg for sikkerhet vet det!

Lykke til!

Skrevet

......å nei!! Håper ikke det stemmer altså, da blir jeg skuffet!! Tar en test snart som sagt, så da får vi se... Nervøs jeg nå!!

Skrevet

med førstemann tok jeg en QR-test 2 dager før IKM, og det tok nok 10 min før det kom fram en svak strek, men det var jammen en spire der, og han er nå snart 2 år =) Jeg tror nok helt sikkert at den var positiv =)

Si fra hvordan det går etter ny test =) Men det kan kanskje være lurt å vente til i morgen tidlig. Konsentrasjonen av HCG er størst i morgenurinen!

Lykke til! Krysser fingra for deg =)

Skrevet

Hvordan gikk testinga i dag?

Skrevet

Og jeg og!! Veldig spent!!

Skrevet

Hei dere!! Jo det stemte,-jeg er GRAVID!!!!!!!!!!!!

Tok en test den kvelden (CB denne gang), og det kom raskt opp et klart kryss! Så jeg er endelig gravid etter 6 pp... Sorry dere som har prøvd lengre, vet jeg ikke har noe å klage over... Det bare føles så frustrerende hver pp når TR kommer! Men nå er jeg super-happy og gleder meg masse. Kjenner det på kroppen, er trøtt, uggen og blir fortere sliten. Er jo kun i min 5 uke, og vil ikke fortelle det til familie og venner ennå, da det er så mye som kan skje ennå. Har to skjønne gutter fra før av, så vet hva som venter meg. Er uansett like spennende å se hvordan dette unike lille barnet blir:-) Håper jo innerst inne på ei lita jente da, men det som kommer det kommer!

Skrevet

Gratulerer så mye :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...