Gå til innhold

Hva slags type barn er det som ikke taler å være i barnehage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje de som er aller mest forsiktige av seg? De har jo helt klart forskjellige personligheter. Jenta mi er veldig utadvendt/sosial, selv om hun er skeptisk overfor fremmede. Jeg tror hun vil klare seg kjempebra i bhg, mens en annen baby jeg kjenner, har helt klart hatt behov for å gå hjemme med mammaen lenger. H*n er veldig forsiktig av seg, og bruker lang tid på å bli varm i trøya.

Var det et slikt svar du lurte på?

Tror nok at de aller fleste barn vil "tåle" å gå i barnehage, litt usikker på hva du mener med spørsmålet ditt...?

Men barnehager er forskjellige, og det er nok ikke alle typer barnehager som passer like godt for alle "typer" barn.

Beklager, det skal være de som ikke takler å gå i barnehagen! Da tenker jeg på barn som ikke finner seg til rette, som gråter mye og er utilpasse. Hvilke type barnepersonligheter er dette? Håper dette var oppklarende! :-)

Jeg tror de som takler det dårligst er de som har foreldre som viser sin usikkerhet på om de synes dette er riktig og hvor barnet føler at det er utrygt gjennom dette. I barnehagen var det en gutt som det tok ganske lang tid før han fant seg til rette. Dette fordi han var bare vant til å være med moren, og overgangen ble stor. Det er viktig å forberede barn på disse situasjonene gjennom å sosialisere de mens de er hjemme.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...