Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hei Lurer på hva som er best, eller om man må ha alle tingene til vogna. Jeg har termini oktober, men har begynt å kjøpe inn litt ting og tang. Hva trenger jeg til vognen? Voksipose, saueskinnspose (eller hva det heter) og saueskinn som underlag. Alle 3 tingene? Noen som har noen råd hva jeg skal kjøpe inn?? Ser at mange bebiser sover på saueskinn om høsten/vinter i vogna...men dette i tillegg til evt. voksipose??
Fisk med CV Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Jeg fikk barn i januar, og har ikke brukt verken voksipose eller saueskinnspose. Har brukt saueskinn som underlag og dundyne over oppi softbagen. Holder i massevis. Hun har vært god og varm hele tiden* Er det kaldere enn ti minus skal man jo holde seg inne uansett.
hårsår Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Jeg fikk også i oktober og det var fin temperatur (10-15 grader). Husker de slo gresset fortsatt da hun ble født. Vinteren begynte egentlig ikke før etter nyttår, men det varierer fra år til år. Til å begynne med hadde jeg dundyne, lammeskinn til bunnen av vognen (dette isolerer godt slik at det ikke blir rått i ryggen, og hjelper til stabil temperatur) og jenta mi hadde på seg en kjeledress og lue og ullsokker. Etterhvert som det blir kaldere kjøpte jeg dunsovepose (vind og vanntett) og tok ut dyna. Lammeskinnet dro jeg overalt hvor jenta sov, og hun bruker det i vugga hver natt.
Mrs. Bouquet Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 I vogna trenger du bare en odenwälder lammy xl dunpose med lammeskinnsinnlegg. Selges billig hos blant annet www.lilleprinsen.no. Lammeskinnet kan tas ut og brukes utenom
mammatilpia Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Obs. voksiposene er store. Hvis du kjøper en liten vogn blir det vanskelig å få plass til baby og pose mot slutten av vinteren. Jeg kjøpte en dunpose som det var lammeskinn i (dyrt og bra). Jeg hadde også en vogndyne som jeg brukte sammen med lammeskinnet, hvis det ikke var så veldig kaldt.
Labbetøs Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Jeg brukte bare saueskinnspose. Den tar ikke så stor plass i vognen, og saueskinnet regulerer varmen etter behovet. Ikke noe puster så bra som ull.
manonym Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Vi fikk barn i februar, og har bare brukt en dunpose i vigna. Det er ikke så kaldt her at det er bruk for noe mer. (spørs selvfølgelig hvor man bor, men vi bor på vestlandet.) Nå når det er blitt varmere (og gutten er blitt så stor;)) så har jeg saueskinn i bunnen og dyne på.
Jente89 ♥ Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 fikk jente i September å da hadde vi saueskinnspose i vogna. brukte å ha dyne over sånn at hun ikke lå så åpent om du skjønner.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Jeg ville gått for voksipose og skinn.. Jeg har selv septemberbarn og har brukt voksipose og skinn hele vinteren.. Skinnet har jeg brukt lenger med sommerdyna til voksien.. Anbefaler den og!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Fikk i september og her brukte vi min gamle skinnpose hele vinteren. Genialt spør du meg, tar forholdsvis liten plass i vogna, behagelig for babyen og varmeregulerende. Brukte også den etter at vi byttet til sportsdel, og nå når den er for varm så sitter han på lammeskinn med ullteppe over. Så varierer man bare hva babyen har på seg ut i fra vær og føreforhold.
mammaentiltrulte Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 jeg fikk oktober baby i fjor og brukte den gamle skinnposen fra jeg avr liten brukt av 5 barn, nå 6 og er like fin. tar liten plass og varmer veldig godt.regulerer varmen bra på varme dager. aldri for varm
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 hvor mange grader kan du bruke den i? BLir vel for varmt når det er over 20 grader og sol...??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå