Gå til innhold

Februargutten (nicket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du svarte angående hjemmeside i går. Et lite spørsmål til:

Dersom en har lyst å legge ut produkter en vil selge, bør en kjøpe nettside da? Ser at en kan få nettside til 20.000 kroner, men det er litt dyrt når en ikke har peiling om produktene selger eller ikke.

Hva synes du? Er det en risiko en bare må ta, eller vet du om gratissider kan romme litt produkter den også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der så jeg deg.

Jeg vet du kan få nettside med navn/etternavn i tittelen til feks.10kr pr mnd.. så 20k synes jeg var alltfor dyrt. Det er skal bare koste noen kroner pr.mnd

Trenger ikke nødvendigvis trenge så stor kapasitet selv om det er produkter du skal selge. Dette avhenger av hvor mange sider og produkter osv du skal selge. Ikea feks. har flere tusen produkter og trenger følgelig flere Gb for å få plass til alle sidene og produktene. Hvert produkt har jo flere bilder linket til seg for forstørrelse/farger ol.

Dersom du skal ha kasse, kjøp og betaling derimot må du betale for en pakke med dette feks. Netaccept. Har aldri gjort dette selv og vet ikke om det er andre alternativer for kjøp og internettbetaling som er rimeligere. Tror en pakke m/slikt betalingssystem er dyrt.

Det jeg tenkte mest på var at dersom du velger gratis webhost så er det begrenset hvilken internettadresse du kan velge. Kanskje litt mer proff å hete www.lekeloftet.no - istedet for eksempelvis home.no.net/lekeloftet liksom.

Jeg gikk på google.no og søkte på webhost. Fikk da bl.a. opp dette som kan være grei info.

http://www.freewebmasterhelp.com/articles/webhost

Lykke til! Hva har du tenkt å selge forresten.. kanskje jeg kan bli kunde hehe, elsker nettshopping.

Skrevet

En stabil og god webhost er forresten:

http://webhost1.no/

Her koster den minste pakken 25kr/mnd - og du kan utvide etterhvert som du kanskje oppdager du trenger mer lagringskapasitet.

Du kan velge hvilken som helst internettadresse så lenge den ikke er opptatt, og du kan velge mellom .no eller .com.

Skrevet

Helt utrolig bra svart! Du har virkelig et godt hode!

Har lest igjennom den infoen du har gitt meg, og det begynner å danne seg et bilde over hva jeg trenger til mitt bruk. Mye å sette seg inn i, så siden er nok ikke oppe og går med det samme.

Jeg driver med litt hobbyer, og har fått god respons av venner og familie. Kommer til å være hjemme med ungene i mange år fremover, og vil prøve å henge fingrene mine i noe produktivt.

Jeg takker virkelig for hjelpen jeg har fått fra deg! Et flott menneske er du som tok deg tid til å hjelpe en villt fremmet og tilogmed anonym (!).

*Takker, bukker og tar hatten av*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...