Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kritiske er dere med tv-apparatet for deres små? Må innrømme at her i hus står ofte TV'en på når vi er inne.. God Morgen Norge og et par tv-show er blitt del av den faste rutinen. Han lille på 8 mnd driver med sitt på gulvet, leker og står på, og jeg er nede på gulvet med han rett som det er. Ikke sånn at jeg sitter å ni-stirrer på tv'en.

Men har begynt å lure om det er dumt av meg og ha den så mye på, overfor den lille..

noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står tv'n alltid på. Synes det blir så stille om den ikke er på. Synes det er allright at man hører at det er dagen. Men vet ikke hvor bra det er da.

Skrevet

Samme her. Tv står alltid på. Noen ganger ser lillegutt på, men andre ganger bare leker han videre. Han er nå snart 10mnd, og er helt hekta på Mikkes klubbhus og MekkeMikkel. Liker tegnefilmer godt. Da sitter han og gir veldig lite kontakt til omverdene.Har gjort det i flere mnd.

Fysioterapeuten sier at det er bra at han kan fokusere på ting. Han elsker også bøker, så han er flink å fokusere. Noe positivt er det altså med tv-titting.

Skrevet

Vi har også tven mye på. Han snur seg litt å titter hvis det plutselig kommer en rar lyd fra den eller musikk, ellers bryr han seg egentlig ikke. Han ser forresten ikke nødvenigvis på tv'en hvs det er musikk heller, han ligger å ''danser'' på gulvet! Tror ikke det er noe skadelig, jeg setter han jo ikke akkurat i en stol forann heller da...

Skrevet

her i huset står tv'n alltid på. jeg tenkte over det her en dag, at det kanskje ikke var det lureste. merker at hun faktisk ser på den og snur seg etter den, bare 4,5 mnd. vil ikke at hun skal bli sånn tv-unge hehe:P

Skrevet

Vi er visst av de sjeldne, her er tv'n omtrent alltid av... syns d er deilig å ha d stille! Har den jo på hvis vi skal se noe på kvelden av og til (cæsar og frustrerte fruer, hehe), men faktisk aldri på dagen. Kan ha noe med at vi bodde 8 mnd uten, og da syns jeg d var så utrooolig deilig å bli "avvent", får gjort så mye mer uten tv i hus ;o) Hadde nesten ikke lyst på tv igjen, men så fikk jeg klager fra venninner. Og jeg savna d litt selv innimellom fordi jg syns d er veldig kosli å følge med på et par serier da :o)

Syns ikke d gjør noe om de små ser litt tv jeg da, så lenge d ikke blir en fast "barnevakt" dagen lang. Men et par programmer på morran er jo lærerrikt det oxo :o) Tror ikke du har noe å bekymre deg for nei ;o)

Skrevet

Vi har nesten alltid tv på når vi er hjemme,lillegutt på 11mnd kikker innemellom,mest når det er musikk,ellers leker han med lekene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...