Gå til innhold

Hva kan deres barn? 19-20 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter er 19 mnd. Hun snakker i to-tre ords settninger. Hun kan telle til 5 og hun kan de fleste fargene. Hun sier feks:mange mange fugler, stor stein, bitte lille ball, stooor kopp osv..Hun tisser på potte hver dag og sier fra når hun vil tisse. hun kan pussle pusslespill med ca 9 brikker, hun synger mye og kan teksten på veldig mange sanger, hun kan ca 10 bokstaver, er veldig opptatt av sin egen bokstav:-)

Hun går ikke i barnehage, men treffe gjevnlig unger ute hver dag. Men ingen på sin egen alder. Nå skal hun begynne i barnehagen og jeg lurer på hva de vanligvis kan i hennes alder.

Tror hun er litt tidlig i forhold til at hun snart kan slutte med bleie, men eller veit jeg ikke hvordan hun ligger an..Er uansett stolt av jenta mi:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj.......

ska si at mitt barn ikke kan noe i nærheten av alt dette og hon er 20 mnd..

hon er veldig flink til og prate, men alfabetet, telle eller synge ???? NEPPE.. ho kjenner igjen sangene og kan noen få ord i noen sanger men ikke hele tekster.. kan heller ikke farger....

er kjempe stolt av det hon kan så kan tenke meg stoltheten av din som kan så mange ting.. har aldrig hørt om et bar på 19 mnd som kan så mye...

Skrevet

tror hi legger på litt eg....

Skrevet

Så flink jente du har! :o)

Snupp er 20,5 mnd gammel og kan snakke i 4-5 ords setninger, telle til 12, har et stort ordforråd. Hun tørr ikke sitte på potte eller doring, så her brukes det bleier. Hun synger en del, kan teksten på de vi synger aller mest, men ikke helt 100 % da. Bokstaver har vi ikke begynt med enda, har ikke tenkt på å lære henne det engang, har prøvd å være litt obs på farger i det siste, men hun er ikke spesielt interessert.

Ellers kan hun spise alt selv, drikke av kopp, gå, løpe, klatre, tøyse, måkke med spade....kommer ikke på mer.

Stolt av jenta mi jeg også, men det er vi vel alle av våre barn! Herlig tid dette! :o)

Skrevet

Min gutt kan ingenting av d HI sin kan! Han kan bare si mamma og pappa! :) Og bleieslutt er d lenge til her i gården :P Men jeg bekymrer meg ikke! Han har elrs en fin utvikling og god språkforståelse! En snill og gavmild gutt som deler både leker og kos :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...