Gå til innhold

Hvordan kjennes det ut når den lille hikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det var så dårlig respons og få inne på 2. tri, prøver jeg meg her. Hvordan kjennes det ut når den lille hikker versus når den sparker og bare er aktiv? Er 24+5 på vei og har kjent spark og masse liv siden uke 18, men tror ikke jeg har kjent at hun hikker.

Skrevet

Små rytmiske dunk, nesten nøyaktig like lenge mellom hver gang magen hopper til :-) Tok litt tid før jeg skjønte hva det var faktisk fordi de to andre barna min aldri hikket (som jeg huske å ha opplevd) inni magen, derfor var dette nytt for meg. Er altså ikke alltid man meker noe hikking.

Skrevet

Tror ikke det er vanlig at babyen begynner å hikke før uke 31, ihvertfall ikke så du kjenner det! Men det kjennes ut som små rytmiske dunk inni magen, ganske raske.. Du kjenner det når det er det..

Skrevet

Jeg kjente ikke hikking før i uke 33-34, da kjenntes det ut som om hele magen ristet! Var ikke tvil om at det var hikking. Nå som den l igger lengre ned i bekkenet, kan jeg kjenne at det rister i bekkenbeinet!

Skrevet

Jeg har en sånn svangerskapskalender skjønner dere. Der står det litt om hver uke, og i uke 21(21 fullgåtte uker) står det at man kanskje kan begynne å kjenne litt hikking. Men hikker babyen rasker enn hva vi gjør, evt hvor mye raskere?For vi hikker jo ofte med mange sekunders mellomrom.

Skrevet

Hos meg går d ca 5 sekunder ml. hvert hikk, og det varer en god stund. Har kjent hikke siden uke 24, og har kjent det hver dag i over en mnd nå tror jeg (er 33+1 nå).

Skrevet

Her går det ca 3-4 sekunder mellom hvert hikk :-)

Skrevet

Hos meg kjenner jeg det som et rykk i magen. Ingen bevegelser bortsett fra rykkene som kommer nærmset regelmessig. Har kjent det i flere uker men først i uke 25-26 ble jeg klar over at det var hikking jeg kjente. Er nå i uke 29

Skrevet

Åkei!Da vet jeg litt mer hva jeg skal kjenne etter!Tusen takk for svar damer=)

Skrevet

Å det er så koselig. Min lille hikker ca 3- 4 ganger daglig, og da kjennes det ut som regelmessing rykk med ca 3-4 sekunders mellomrom. Hikkene er ikke i nærheten av det samme som spark og du vil merke det med engang. Hos meg kjennes det både på høyre og ventre side helt nederst på magen, alt ettersom hvordan den ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...