Gå til innhold

Kan de faktisk nekte KS fra meg selv om jeg ikke klarte å føde normalt sist gang?

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra før som jeg prøvde å føde normalt, men alt sluttet med keisersnitt etter ett døgn med veldig tette rier og INGEN åpning. Det ble skrevet på journalen at jeg antakeligvis har for smalt bekken.

Nå skal jeg føde tvillinger om tre måneder og har absolutt ikke lyst til å PRØVE Å FØDE NORMALT igjen - jeg forbinder det med større risiko (det kan jo bli et akutt snitt til slutt igjen og da er det mye bedre å få snittet planlagt, synes jeg). Jeg hadde en samtale med en fødselslege på sykehuset i dag og hun mente at "det kan godt hende at du greier å føde normalt" og at jeg ikke kan få keisersnitt etter mitt eget ønske. Hun ville ha meg til en ny samtale om en uke for å kunne overbevise meg. Jeg ble sur, sint og lei meg - jeg trodde at dette ville vært relativt enkelt tatt i betraktning min erfaring med min første fødsel. For trangt bekken kan ikke bevises nå som jeg har babies inni meg - røntgenbildet skulle vært tatt før jeg ble gravid.

Jeg er fortsatt rystet over samtalen på sykehuset. Er kvinner som føder med KS kriminelle i Norge?

Fortsetter under...

Hei hei, jeg hadde det likt som deg sist og kommer til å søke om keisersnitt. Sist skrev eg brev til sykehuset og ba på mine kner, men de sa nei eg hadde så gode hofter, men de tok feil og ting holdt på å gå gale, legen sa tilogmed unnskyld mens han sydde meg igjen. Allikevel gav han meg ingen garenti for ks neste gang, altså nå. Men jeg har grunnlag for å få, de kan ikke nekte og jeg kommer ikke til å gi meg der!!!:) De kan ikke nekte deg, men vil gjør og si det de kan for å overbevise deg om at det ikke er det beste..

Har inntrykk av at noen skremmer livet av folk meg komplikasjoner ol, men herregu og ikke få åpning er og ein komplikasjon!!

Aldri vært så sliten som etter sist fødsel og aldri om eg prøve på det igjen...

Men noen sykehus og noen leger er mer vennlige enn andre angående ks.

Lykke til, og ikke gi deg, ingen kjenner kroppen sin som du:)

Sludder og vås! De kan IKKE nekte deg, og så med tvillinger da gitt! Nei, stå på, du skal ha stor medbestemmelsesrett når det gjelder hvilken behandling du skal ha når du er pasient på norske sykehus, det gjelder OGSÅ når det kommer til fødselsmetode. Ikke gi deg!!

Heia heia! Og lykke til!

Tusen takk for støtten. Nei, jeg skal ikke gi meg. Jeg har ingen rompe og ingen hofter, men legen mente at "vi ikke vet hvor mye plass du har innvendig". Som om min første fødsel ikke var bevis nok.

Nå skal jeg ha mannen min med neste uke og overlegen skal være til stede. Jeg hadde GJERNE født normalt, hvis jeg kunne være sikker på at det går bra, men for meg virker et planlagt keisersnitt tryggest tatt i betraktning helvetet fra siste gang. Dessuten har jeg jo to babies i magen nå og har ikke lyst til at nummer 2 rekker å dø mens jeg forgjeves prøver å føde nummer 1.

Takk damer for støtten! Skal holde meg til denne spalten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...