Gå til innhold

TFK, OTH eller Easy Walker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er i sterk tvil om hvilken av de tre trehjulingene som passer meg best. Hadde bestemt meg for TFK twist etter å ha fått den anbefalt på Barnas Hus. Årsaken var blant annet at den kan passe barnet lenger enn noen av de andre trehjulingene - på grunn av lengden på ryggen.

Jeg må innrømme at jeg syns de andre vognene er penere å se på, men det skal ikke være det avgjørende når det gjelder bruken av vogna.

Har forstått det som at det er full liggestilling på Easy Walker, mens det ikke er det på de to andre? Og at denne ikke er så rett i ryggen, og at man ikke kan justere fotbrettet på denne.

Jeg syns det ser ut som at TFK beskytter barnet mest for vær og vind. Men til gjengjeld virker den stor og klumpete. Men det skal ikke få noen avgjørende betydning. Og hvordan er det for barnet å være vendt fra den som triller?

Jeg tenkte å ha en hardbag først.

Jeg skal ta meg en runde til på ulike butikker for å få større forståelse. Men ble plutselig i tvil om valget av vogn er det riktige. Noen som har erfaringer med disse vognene?

Takknemlig for tilbakemelding!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder liggestillingen på TFK så er det riktig som du sier at den er ikke 100% men det er ikke langt unna heller. Lillegutt sover iallfall utrolig godt der :o)

Da synes jeg det heller er viktigere at det er mulig å kunne sitte helt oppreist og det kan man absolutt på TFK. De små er jo så nysgjerrige og vil som oftest se mest mulig.

Synes å ha lest et sted at sittedelen der er ergonomisk utformet ved hjelp av fysioterapauter.

Av disse tre vognene er det også kun TFK hvor fotbrettet kan reguleres. Ikke bare opp og ned men innover mot fotbladet også. Dette er noe jeg hadde hatt vanskelig for å klare meg uten.Ikke bare for komforten til lillegutt, men også for å enklere holde på plass voksiposen eller pledd i starten.

TFK virker med en gang stor og klumpete ja, men det var et inntrykk som hos meg iallfall forsvant etterhver. Den er faktisk ganske smal, men har utnyttet hver mm mellom bakhjulene. Dette gjør at den har en stor sittedel som han brukes hele vognperioden, er stabil og god, men at den er smal så det ikke er noe problem å komme fram på trange steder.

Ang. kjøreretningen på disse vognene så har lillegutt aldri sittet noen annen vei og vil nå ikke sitten noen annen vei nå heller. Så det kommer an på hva de vennens til.

Det eneste negative jeg finner ved det er at det tar noen ganger litt lengre tide før jeg ser at lua sitter skjevt, he he.

Jeg er iallfall super fornøyd med min TFK og ville aldri ha byttet mot OTH eller Easywalker.

Skrevet

Tusen takk skal du ha for flott tilbakemelding, og beskrivelsen av dine erfaringer!:o) Det er en god hjelp å få en slik tilbakemelding, ettersom du har brukt vogna i praksis. Takk!

Da vet jeg at jeg skal se på TFK en gang til, og at det trolig blir denne. Ekspeditøren i butikken påpekte også det med fotbrettet, at det fort ble for lite til barnet om det ikke kan justeres. Hun hadde også dårlig erfaring med en av de andre trehjulingene, fordi den snart var blitt for kort i ryggen til hennes 1 1/2-årige barn.

Da er det bare å bestemme seg for fargen, som jo ikke er det viktigste. Skjønte at det var utsolgt på nettbutikken i Nederland for mange av de mest vanlige fargene. Noen av de skarpeste tror jeg at jeg fort blir lei av. Men som sagt, ikke det viktigste når det kommer til stykket.

Ha en god dag!:o)

Skrevet

Så bra.

En annen ting er også at TFK har håndbrems, det tror jeg ikke OTH eller Easywlaker har....men der er jeg ikke 100% sikker :o)

Skrevet

Ja ja, så ble det noen skrivefeil nå også, he he.

Skrevet

Valget mitt stod også mellom TfK og OTH. Jeg landet på OTH. Den er, som du sier, mye penere (ikke at det er avgjørende, men når to vogner er ca. like gode, så blir jo detaljer tross alt gjeldende) :)

Liggestillingen er relativt lik på begge disse vognene. Fotbrettet er ikke regulerbart på OTH nei, og det bekymret meg litt da jeg kjøpte den. Men i praksis viste det seg å være null problem... Snuppa sitter helt supert i den.

Ikke for å gjøre valget ditt verre, men i mandagens utgave av Bergens Tidende (tror det var mandag) kom TfK mye dårligere ut enn OTH. Nå skal det sies at det ikke var verdens mest dyptgående test, og den var nok basert på relativt subjektive ting. Men det var i alle fall resultatet.

Tror alle de tre vognene er supre, og ganske like, så valget blir nok bra uansett hva du tar;)

Skrevet

Den testen du referer til skulle ikke ha hat lov til å bli kalt en test engang. Det er 5 vanlige personer som har prøvd vognene i en uke hver, og så er lista satt opp etter dem sin personlige mening. Og er det noe som er sikkert så er det at det finne slike mange meninger om hva som foretrekkes av vogner som det finnes vogner i det hele tatt.

Tester som sjekker funksjonalitet, sikkerheten og kvalitet er noe annet.

Skrevet

hei:-)

Jeg kjøpte tfk twist til min nå 20 mnd gamle sønn. Har til nå hatt broi kombi, men den ble rett og slett for liten. Jeg bestilte fra babyjungle.nl...super service, levering til avtalt tid og mange tusen mindre enn det du må betale i norge:-)

Jeg nøler ikke med å anbefale denne vognen, den er rett og slett super! Lang i ryggen, veldig god plass i bredden og, god plass til pose til vinteren. Fotbrettet regulerer både i høyde og lengde. Bøylen som går over setet kan også reguleres, skivebrems på håndtaket (genialt), rask eg enkel regulering av ryggen med glidelåser. Utrolig god å trille, fremhjulet kan låses. Og best av alt...min viltre sønn har aldri likt å sitte i vogn...nå ber han om å få sitte i vogna når vi er ute å triller! Syns ikke vogna er stor og klumpete!

Jeg har jo ikke prøvd bagen, men den skal være romslig den og:-)

Minuset med vogna er handlekurven under...den er grei størrelse på, men vanskelig å komme til når barnet sover...

Skrevet

Ja, jeg kom deg jo i grunn i forkjøpet og sa selv at det var en rimelig subjektiv test...

Men mer objektive ting som ble lagt til grunn, var at kalesjen på TfK var for stor om dermed lite lun, og at den føltes mindre stødig enn de andre vognene.

Jeg har selv prøvd TfK også på lengre turer, og sammenlignet de to. Som jeg nok en gang sier: Begge to er gode. Men da jeg prøvekjørte begge to, var det rimelig tydelig at OTH hadde "mer bakkekontakt", samt var lettere å svinge.

Jeg har en venninne som har TfK, og hun angret etter å ha lånt min OTH.

Men smaken er som kjent som baken.

Skrevet

Det var ikke surt ment til deg altså, bare en komentar til testen.

Men må bare si noe om den kalesjen til TFK :o) Ja den virker stor, men i tilegg skugger den så bra for sola, trengte verken pledd foran eller parasol da vi nettopp var i syden.

Skrevet

Ok, takk skal du ha!:o) Flott med håndbrems, enig i det!

Klem

Skrevet

Hei, "Lykkeliten"!

Takk skal du ha for super tilbakemelding! Så bra at du er fornøyd med din OTH!:o) Jeg lurer på om det er riktig at fotbrettet er justerbart på 2007-modellen, kan det stemme? Så i hvert fall at det var gjort noe med fotbrettet, ifølge babyjungle.nl.

Jeg ser at vogna er dyrere på babyjungle.nl enn TFK. Hvor har du sett billigste prisen på denne?

OTH er litt mindre i bagen enn TFK. Har det vært noe problem for dere?

Jeg snakket med en ekspeditør i dag som mente at OTH er enklere enn TFK. Og at TFK kan bli for tyngre å håndtere for lave personer.

Men alt i alt, er nok begge vognene gode! Det er bare vanskelig å velge, når det er så mye å velge i! Så på babyjungle.nl at det er mange fine farger å velge i i OTH også.

Takk, igjen!:o)

Klem

Skrevet

Hei, igjen!

Tusen takk for tilbakemeldingen din! Så bra at du er fornøyd!:o) Det er det viktigste! At en er fornøyd og tilfreds med valgen en har tatt!:o)

En ekspeditør jeg snakket med i dag mente at den kan være litt tung hvis personen som triller er lav (jeg er ikke så veldig høy).

Men uansett, jeg er sikker på at begge vognene er supre!:o)

Klem

Skrevet

Jeg er iallfall 166cm og syens TFK er lang ifra tung å trille eller vippe opp på kanter.

Bare så du har noe å sammenligne med.

Skrevet

Jeg har 2007 mod OTH og er super fornøyd. Det er ikke mulig å endre fotstillingen, men det har aldri vært noe problem!! Kan på det varmeste anbefale OTH vogn;-) Lykke til med valget!

Skrevet

Jeg ville helt klart valgt Easywalker sky eller TFK. Jeg har hatt alle de 3 vognene... er litt vogngal...

TFK har håndbrems, storbag osv..

EW stor bag, smal og lett

Disse to blir små sammenlagt, noe OTH ikke blir, den er lang som bare det...

Jeg måtte dessuten fort bytte trekket på OTH'en da dette er av dårlig kvalitet.

TFK, har kule duppeditt lommer og integrert myggnett som er supert!

Helt klart TFK eller EW.

Lykke til med valget!

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen!:o) Tenkte jeg skulle gå å prøve en gang til, for jeg mener å huske at jeg syntes den var litt høy for meg. Men det er sikkert en vanesak når det kommer til stykket. Takk, igjen!:o)

Skrevet

Ok, det er jo også noe å tenke på. Og noe en forstår først når en står der og skal pakke vogna sammen;o). Så takk for tipset!

Jeg skal prøve den i en butikk og se om høyden passer for meg. Ser at TFK er billigst på babyjungle.nl, så det veier jo også positivt. Takk for hjelpen!

Klem

Skrevet

Takk for tipste, "Solstråle"!:o)

Glad du er fornøyd med vognen din!

Jeg skal ta meg en tur i butikken og prøv på nytt.

Skrevet

Var det ikke nylig en test på disse? Mener at TFK ikke kom så bra ut, at OTH var den beste 3-hjulingen? Ja, ja, må jo ta alle tester med en klype salt.

Har selv OTH og er superfornøyd, men har da ikke prøvd de andre.

Skrevet

Den testen du snakker om var lite holdbar. Den besto av 5 personer som brukte vognene en liten stund og lagde lista etter hva de likte best. Og smaken er jo som det fleset vet som baken.

Så bør ikke bry seg så altfor mye om den testen akkurat.

Andre tester som beygger på sikkerhet og kvalitet er noe annet :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...