Gå til innhold

Panikk for sykehus. Hvordan skal jeg komme meg gjennom en fødsel?

Anbefalte innlegg

Har tidligere slitt med angst, og har full panikk for bl.a. sykehus. Vet ikke helt hvordan jeg kommer til å takle dette med å ligge der i flere netter. Har aldri likt å ligge hjemmefra og ser ikke ut til at jeg kommer itl å venne meg til det. Er usikker på hvordan det er her på sykehuset. Får jeg eget rom uten noen andre på samme rom, er det eget do på rommet og vil jeg få ha samboer der så mye som jeg ønsker.

Dette er ting som kan gjøre det bedre for meg, men syns det er litt ekkelt å si på sykehuset. Føler at jeg på en måte klager...

Fortsetter under...

tror ikke du er alene,mange som er i samme båt som dag.Syntes du skal snakke med jordmor/lege om din angst,de kan hjelpe deg så du får en fin opplevelse av å bli mamma,men du må selv fortelle om dine problemer,tror ingen på et sykehus opplever deg som en "klager".

Håper du hjelp til din fødselsangst.

lykke til

Jeg har det litt som deg, hater sykehus. Det er litt avhengig av hvilket sykehus du har også, da. På Ullevål får du eget rom der mannen din også kan sove. Det var flott. På Drammen sykehus, hvor jeg fødte min nr. 2, måtte det være 3 mødre på et rom, med babyer som gråt på skift... dødsslitsomt. Alle fikk besøk på ulike tider også.

Denne gangen har jeg sagt i fra at jeg vil reise hjem snarest etter fødsel, for det deiligste er jo å være hjemme i sin egen seng. Hvis fødselen gå går normalt og du har dreisen på amming, kan du tidligst reise hjem etter 4 timer.

• 4 uker senere...
Gjest Odyssey og det nydelige nurket

Man har faktisk krav på å få sine ønsker hørt. Vi fikk enkeltrom på sykehuset pga min angst for å sove alene+sykehus. Det tok selvsagt endel samtaler og sutring og nedverdigelse for min egen del , men jeg fikk nå i alle fall mannen min der+dro hjem etter 3 dager, da orket jeg ikke være der mer, men ble nektet å dra hjem dagen før pga Føllingtesten.

Annonse

Joda, men om det ikke finnes ledige rom, så gjør det ikke det. Da jeg fødte sist måtte de til og med ta i bruk både dagligstuene for å få plass til alle, og de stappet to inn på de få enerommene som fantes. Et ønske om enerom kan bare tas hensyn til om det finnes ledig kapasitet - og det er vel sjelden i våre dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...