Gå til innhold

Hvor tidlig oppsøkte dere hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid for første gang, og synes alt er skummelt og usikkert, hehe. Tok kontakt med fødeavdelingen på sykehuset etter å blitt tipset av dere her inne om det. Jeg fikk time nå i slutten av mai, da er jeg 15uker på vei. Men dama i skranken synes egentlig at dette var altfor tidlig. Hva synes dere? Jeg fikk argumentert for å få denne timen så får vi se hva som skjer videre. Jeg vil jo bare kunne glede meg over svangerskapet og ikke gå rundt å være redd for fødselen... Blir så usikker..... Og går dere kun til jordmor på sykehuset til samtaler og kontroll el har dere en "ekstra" jordmor til kontroll og slikt?

Håper dere kan hjelpe meg..:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9239583-hvor-tidlig-opps%C3%B8kte-dere-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs vel hvilket sykehus du skal på. På St.Olavs går jeg til en spesial-jordmor som kun snakker med meg om angst/ks. Dette er i tillegg til vanlig jordmor.

Jeg var på første samtale rundt uke 20, tror jeg. De var glade på sykehuset for at jeg var tidlig ute, fordi da hadde vi bedre tid på å bearbeide angsten. Tror egentlig aldri det er for tidlig. Jo fortere du kommer fram til en løsning, jo fortere kan du nyte svangerskapet!

Bambi

Heisann:)

Jeg var på sykehus til samtale 6 mnd før jeg ble gravid jeg. Først hos legen min så på føden på sykehuset. Da jeg ble gravid var jeg hos lege og jm. jeg skal på oppfølging hos jm ca hver 14 dag og skal på føden snart og der kan jeg komme så ofte jeg vil:)

Så stå på!! Du kan få det du vil:)

Hadde vært gøy å vite hvilket sykehus du skal føde på. Skien sykehus er hvert fall helt fantastisk:)))

jeg var vel 2 til 3 uker på vei da jeg tok kontakt med sykehuset. jeg ringte så fort jeg fikk vite at testen var positiv. jo fortere du får hjelp jo bere kan svangerskape bli vil nå jeg si. så at du er tidlig er ikke helt sant. I tilleg til å ha jordmor på føden, har jeg en på helsestasjonen som jeg bruker. der går jeg minst en gang i måneden. jeg vet at hun er der vis jeg trenger henne oftere. og når jeg er der har jeg timer som varer i 1,5t istedenfor 0,5 som er vanlig.I tilleg er jeg begynt hos psykriatisk sykepleier, så går jeg til legen hver 14 dag. (men det er på grunn av sykemeldinger).

Har også hatt god hjelp av tankefeltterapi. jeg har prøvd det meste som du kansje sjønner, men i dag er jeg ca 31 uker på vei og takket være all den hjelp jeg har fått har jeg det i dag mye lettere en jeg hadde det i starten.undersøk om sykehuset har jordmødre som er litt mere "trente" med personer som er redde.Det har ivarfall haugesund sykehuet der jeg holder til under.

Lykke til håper du får den hjelpen du trenger :-)

Jeg fortalte om angsten da jeg var på ul i uke 18. Nå er jeg i uke 27 og har vært til en time og jeg har fått ny time og løfte om enda en:) hehe.. Ho syns jeg var tidlig ute da,men det er bedre å være tidlig ute enn sent,for da kan det være vanskelig å få det som man vil/få prata ut om angsten..

ingenting er vel for tidlig.

skal ta opp mitt ønske om keisersnitt når jeg skal på første kontroll i uke 12.

Og om de sier det er for tidlig så spiller det meg ingen rolle, jeg har trosalt født en gang før,og hadde en uheldig fødsel. Jeg skal starte søkinga og alt man må igjennom med en gang. skal ta det opp både med lege og jordmor og sykehus om jeg må det.

Syns egentlig man skal ta opp sin angst når man føler for det sjøl.. hva er vitsen om gå å vente flere uker og ha det fælt fordi de mener det er for tidlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...