Gå til innhold

omgangsyke og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener jeg har lest ett eller annet sted om at det kan være uheldig å få omgangsyke i første trisemester, noen aom har kunnskap om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe om det er skadelig, men jeg hadde skikkelig omgangssyke i uke 8 i mitt forrige svangerskap, og han er en liten frisk krabat på snart to år nå som tilsynelatende ikke har tatt skade av den seansen, men gud hvor forferdelig det var når det sto på, glemmer det aldri. Har aldri hatt omgangssyke så heftig som den gang, men jeg var ganske gravidkvalm fra før, så det toppet seg skikkelig når omgangsyken ble hevet over meg med full styrke..Mannen min var livredd, han sa bare om igjen og om igjen: Dette liker jeg ikke, dette liker jeg ikke"..jeg var jo ikke tilsnakkenes, helt hinsides faktisk:-)Mitt poeng er: Tror det kan virke verre enn det er..

God bedring, ta det med ro og drikk mye vann hvis du har fått "ubyen" over deg:-)

Skrevet

Hei!

Hadde omgangsyken forrige uke og var da i 9. uke. Har värt hos legen etter det samt tatt UL og alt var bare bra med barnet. Full fart og bankende hjerte! Legen sa at det er visse mage/tarm infeksjoner som er farlige, men det er alvorlige infeksjoner som salmonella ol, IKKE omgangsyken!. Legen sa også; det er LOV til å väre syk selv om du er gravid og selv om visse infeksjoner er farlige, går det som oftest bra med barnet selv om du får disse også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...