Gå til innhold

Irriterende når barneh.ansatte ikke møter barna eller tar seg tid til å si adjø


Anbefalte innlegg

Dette skjer så og si hver dag, og vi har prøvd å si noe om det på evalueringsskjemaer og på foreldremøter.

Nå må vi bli direkte og personlige da det ikke har bedret seg.

Vi føler oss ikke ivaretatt som foreldre, og barna har dessuten også rett på å bli sett/møtt om morgenen.

Dessuten er det viktig for oss som foreldre å vite hva som har preget barnas hverdag.

Synes det er uproft av de ansatte.

Fortsetter under...

Vi fikk nye assistenter på avd til barnet vårt. De innførte et system der de ikke sa verken hei eller hade. Barnet vårt begynte å ikke ville gå. Han elsket bhg før. Han sa nedsettende ting om de ansatte. Vi tok det opp med ped.leder, men hun fant kritikken for personlig og kobblet inn styrer. De lovde å bli bedre, men det ble værre. Assistentene begynte å behandle oss svært dårlig, barne vårt sluttet å spise. Ped. leder begynte å klage på vår oppdragelse, at det var vår skyld at barnet ikke trivdes. Hun sa rett ut at vi snakket stygt om dem hjemme. Noe som var helt urimelig. Hvilkne mennesker vil gjøre slikt?

Vi slet, pga forpliktelser på jobben, økonomi gjør det umulig å bare ta barnet ut av en bhg.

 

Litt sent laget vi oss et nettverk med andre foreldre på avd. De var missfornøyd med de samme tingen. Uheldigvis fikk de andre plass i nye bhger. Halve avd forsvant.

 

I ettertid ser jeg at når det er noe man ikke er fornøyd med er veien å gå, andre foreldre og foreldrerådet. Da står man sterkere og er en gruppe. Det blir vanskelig for bhg ansatte å henge ut et foreldre par til spott og spe, eller bruke mindre energi på et barn.

Det er alltid smart å bruke den ekstra tiden det tar å bli kjent med de andre foreldrene. Invitere de barna som sitt barn leker med hjem med sine foreldre.

 

Vet at en slik situasjon sliter, forstår ikke at noen som jobber med barn kan være slik. Men så har jeg opplevd dette selv og forstår deg svært godt.

 

Lykke til, men vær forsiktig å bli for direkte alene, da kan de reagere med angrep som beste forsvar. Og ja det er uproft!

 

 

det høres veldig rart ut.. jeg pleier alltid si hei og hade.. det vi derimot har sagt er at om barna kommer midt i frokosten f.eks så kommer vi ikke ut å sier hei..da må de bli fulgt inn..

 

kommer du kanskje midt i den eller noe?

Jepp, vist var det rart.

Men selvsagt kom vi alltid 10-15 min før eller etter frokost. Midt i forstår man at det ikke passer. Passet også godt på å holde oss unna komme midt i frukten på ettermiddagen.

 

Der barnet vårt er nå, er det helt anderledes. H*n blomstrer, alltid hei og hade + litt kjapp info om hvordan dagen har vært. Kjempe fornøyd. Men det er jo trist å miste en bhg slik vi gjorde. Og ikke minst for h*n som mistet venner siden de sluttet også.

 

Forstår godt at du ikke klare å tro på dette. Det tok oss flere måneder å ville innse at noe var galt. Men det var en enorm lettelse å ha kontakt med de andre foreldrene. Å vite at det vi reagerte på var et problem vi alle følte og at situasjonen ikke ble bedre.

 

Det finnes gode og dårlige bhger, men det er personalet som utgjør den egentlige kvaliteten.

 

 

I bhg til sønnen min, sier dem alltid hei og hadet. Ikke fra bare personalet fra avd. hans, men fra andre avd. også. Uansett når på døgnet han kommer, får han alltid en hei eller hadet. Og det gjelder ikke bare meg og sønnen min, men andre også. Alle blir alltid møtt med hei og hadet.

 

 

Annonse

Jeg jobber som ped.leder selv og mener at det å møte barn og foreldre om morgenen og ved henting er utrolig viktig.

Der jeg jobber har vi det som fast rutine at ALLE blir møtt.

Dette er jo eneste muligheten til at foreldrene får et innblikk i barnas hverdag.

Enig med dere at det er utrolig dårlig og hvis dere ikke ser noen bedring ville jeg gått til styrer i barnehagen.

Lykke til

Nå har vi hatt foreldresamtale med barnehagestyrer, og valgte å gå rett på sak.

(Vi er nøye med å komme i god tid før frokost, så det har ingenting med det å gjøre.)

Vi trakk ikke fram noen ansatte spesielt, men snakket heller generellt rundt problemet.

Styrer ble svært skuffet over de ansatte, og lovet å gå videre med det uten å nevne oss.

Vi følte dette møtet med styrer som svært rensende, og vi håper at det vil bli en bedring fremover.

 

Vil anbefale alle andre med lignende problem å være like direkte.

Er nok lurt å ta det med leder også, slik at man slipper eventuelle ubehageligheter i form av baksnakk og skjeve blikk i etterkant.

Diskresjon kan være godt å ta med seg.

Så utrolig bra av dere at dere tok det opp direkte! Dette e jo en ting dere burde tatt opp med ped.leder på avdelingen, men forstår at det kanskje va vanskelig dersom ikke hun heller tar imot dere når dere kommer....(er selv ped.leder)

Lykke til videre!

 

Jeg skjønner ikke at det går ann å ikke si hei eller hadet til et barn og foreldrene når de kommer. Hos oss gjøres alltid det, man er jo mennesker og det er jo en naturlig oppfølging. Til deg som skrev at de innførte et system med ikke å si hei eller hadet - hva slags system var det? Og hva ville man oppnå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...