Gå til innhold

ALT DU LURER PÅ OM KEISERSNITT: Holdes oppe på forsiden


SusyQ

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke stort om myopatiom dette, men kanskje du skal forsøke å legge det ut som en egen tråd? Større sjanse for at flere ser det, og kanskje vet noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er jente på 27, russisk opprinnelse,Har -15 begge øyner.Ble operert i Mokva først når jeg vart 14 år gammelt(skleroplastikk),så ble jeg laseroperert i 2001.Russiske leger sagt til meg hele tiden at jeg bør ikke føde vaginalt,fordi har dårlig netthinne på venstre øyne.

Kom til Norge 4 år siden,gikk til øynelege med en gang for kontroll og samtale.Han kunne ikke se noe galt på netthinne(er han blind? :))

Ble gravid i desember 2006,gikk til fastlege og snakket om dette med keisersnitt.Sa at jeg stoler på russiske legene osv.Han skrev et brev om dette til sykehus og jeg har fått innvilget KS når jeg vart 12 uker på vei :)

 

Sorry litt dårlig norsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei!

 

Takk for mye info om keisersnitt! Veldig bra.

 

Har du eller eventuelt noen andre erfaring med innvilging av keisersnitt ved problemer med rygg? Jeg er ryggoperert for 5 år siden og var sykemeldt pga ryggplager i tiden før jeg ble gravid. Vet jeg har en utglidning nede i ryggen og den gjør meg usikker med tanke på press og smerter ved rier og vaginal fødsel. Har i tillegg astma og plages med dårligere pust enn ellers ettersom jeg ikke får brukt de mesisiner jeg skal som følge av graviditeten. Ønsker i utgangspunktet å føde vaginalt, men er usikker på om KS kanskje ville vært bedre for meg..

 

Håper på gode råd! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

thanks!

Skal til samtale på SUS i september og gruer meg veldig. Har hatt et par mareritt om disse samtalene kan man si. Har ikke så veldig lett for å uttrykke meg i slike samtaler, så mannen min skal være med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Bra innlegg. er i uke 39+2 med baby i tverrleie. dette er nr 2, førstemann var 4300 gr. håper på å slippe ks, har angst for operasjoner. men kan jo ikke føde om babyen er for stor og i seteleie.. har ikke time på ultralyd før mandag, da er jeg i uke 40!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Veldig fint at dette e blitt skrevet ned, ikke bestandig like enkelt å finne svar på det man lurer på :) Og enda finere var til de som lurte/skrev litt på dette med øynene og om man skulle ha vaginal føsel eller ikke. Stor sjanse på at jeg må/blir å ta KS. Har diabetes og ca 9 mnd sia jeg ble operert for diabetes netthinneløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informativt innlegg!

 

Kommentar: Under punkt 5. "Hvilke grunner er gode nok for å få keisersnitt?" Det er kanskje selvsagt, men alle med uregelmessigheter i skjellettet som vanskeliggjør vaginal fødsel, føder gjennom keisersnitt. F.eks vi som har for liten åpning i bekkenet for vaginal fødsel.

 

Selv syns jeg det er synd at jeg må gjennom et keisersnitt. Fordi jeg har vært operert mange ganger tidligere, vet jeg hvilken risiko jeg løper bare ved å komme inn døra på operasjonssalen. Itillegg har jeg følt på kroppen hvor tøft det er å komme seg etter operasjoner. Men - når jeg må, så får det bare gå. Det er sikkert like tøft å komme seg på beina etter en langvarig fødsel med evt. komplikasjoner. Det vil ofte være sånn at man ønsker seg noe annet enn det som er pålagt ;-)

 

Er det forresten noen som vet hvor mange dager før termin førstegangsfødende blir satt opp til keisersnitt? Blir dette tatt stilling til tidlig i svangerskapet, eller etterhvert som barnet vokser og evt. fester seg, osv? Har det noe å si hvordan mor/søstre har født ift. termin?

På forhånd takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vl bare si at dette satte jeg virkelig pris på hvordan dette foregår jeg skal ta ks nå på tirsdag så var utrulig kjekt å få lest hvordan de går frem:D tusen takk for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...