Gå til innhold

Dere som har opplevd en MA når døde fosteret og når ble det oppdaget?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! jeg lurer på når fosteret til dere som har hatt en MA døde og hvor lang tid det tok før det ble oppdaget? hvordan oppdaget dere det? Er 5+0 i dag,og er nervøs for å miste igjen,har selv en MA bak meg,ble oppdaget i uke 12,døde i uke 9(oppdaget ved tidlig UL) heldigvis har legen sendt søknad til sykehuset om en enda tidligere UL,men det blir nok ikke før i uke 8-9,det er så lenge til..... Fikk en følelse i går om at det gikk galt igjen,har vært å tatt blodprøver til legen i dag,får svar om en uke. Men desverre er det ingenting vi kan gjøre enn å vente. Har hatt lite symptomer,men i går hadde jeg ingen. Blir nervøs av å ha ingen symptomer,hadde få forrige gang også og det endte i en MA. Skulle så gjerne ha fått visshet i dag at alt var bra.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Fikk enorme smerter en kveld å blødde mye (hadde blød i en lang tid) Ble sendt på sykehus morgenen etter og fostret ble konsantert død. Det døde vel antakelig den natten. Var på ul 3 dager tidligere å alt var fint, hjerte slo regelmessig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk litt brun utflod, noe som i utgangspunktet ikke trenger å bety noen verdens ting...

Men jeg fikk tidlig UL, mye fordi dette var IVF.

Der var MA et faktum, den hadde nok sluttet å vokse i uke 6, jeg var da i uke 9.

Symptomene mine var der hele tiden, og forsvant ikke før etter utskrapningen.

Symptomer er en veldig individuell ting, det er flere som ikke får noen som helst!

 

Håper du slipper å oppleve dette en gang til.

Og husk at det er ikke ofte man opplever flere MA`er....

Lenke til kommentar

Jeg fikk brunlig utflod og mistet symptomene veldig raskt. Hadde skikklig brystspreng og kvalm som tusan...Så var det som og skru av en bryter. Hadde nok oppdaget det før hvis den h...dumme kontordama på kontoret hadde hatt litt med medfølelse da jeg ringte i jula flere ganger.Fikk time i januar og ble sendt på UL. Så var i uke 12 og døde uke 9 ca..

Lenke til kommentar

JEg hadde ingen smerter eller blødninger - bare masse bekymringer. MA ble ikke oppdaget før ordinær ul i uke 18 1. mars i år. Døde vel da jeg var i uke 14-15 (ble friskere da).

Lenke til kommentar

Jeg merket det ikke på noen spesiell måte, fikk bare følelsen av at ikke alt var som det skulle være. På ordinær UL i uke 19 fikk jeg bekreftet at jeg hadde rett. Fosteret hadde da vært dødt siden uke 16 :/

Lenke til kommentar

Annonse

Eg fikk vite at han var død på ord.ul i uke 18. Han døde i uke 14. Hadde en følelse om at noe var galt hele den mnd men trodde det kanskje var noe eg innbilte meg....men hadde rett =(

 

 

krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar

Første gang ble det oppdaget da jeg begynte å blø litt,

på juleaften -95... fikk ul og det ble konstatert MA i uke 12 (fosteret hadde nok vært død siden uke 9).

Siste gang fikk jeg bare en følelse av at noe var galt...ingen smerter, brun utflod eller blod - bare fryktlig bekymring - som viste seg å stemme... var da 16 uker på vei, jenta hadde vært død i flere uker... Men, når jeg tenker etter skjønner jeg at jeg mistet mange av symptomene, ble mindre kvalm og mindre ømme bryster da hun døde.

Lenke til kommentar

Jeg hadde MA i uke 12 og fosteret døde i ca uke 8. Ble oppdaget på tidlig UL.

 

Ønsker deg all lykke med svangerskapet ditt! Og at alt skal gå riktig vei denne gangen!:)

Lenke til kommentar

Da jeg hadde MA i 2005, begynte jeg å blø i uke 13. uke. Det ble aldri konstatert når fostrene døde, men bare at det skjedde tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde MA for ca 2år siden. Jeg fik en liten blødning som stoppet i uke 14, men fosteret hadde dødd ved uke 7:( Er i uke 21 nå og jeg tenkte kanskje jeg skulle ringe føden i kveld da jeg ikke har kjent noe liv i dag...

Lenke til kommentar

Hadde ikke merket noen verdens ting, men legen hørte ikke hjertet på kontroll, så ble sendt til ul.

Dette skjedde i uke 15, fosteret hadde vært dødt i to uker...

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg fikk konstatert en MA i uke 10 på påskeaften for litt over 2 uker siden.

 

Jeg spottet litt brunlig i 4 dager. Og trodde egentlig det var harmløst, men ble allikevel litt bekymret. Jeg hadde ingen smerter, og kroppen min fortsatte med gravid symtomer. På Ultralyd var fosteret bare 6-7uker, og ingen hjertelyd. Dagen etter så forsvant alle gravid symtomer og jeg begynte å blø en del. Rart hvordan kroppen fortsatte å tro den var gravid fram til jeg fant det ut. Jeg måtte inn på sykehuset igjen da jeg fikk vee lignende smerter med styrt blødninger og levringer. Fikk utskrapning da alle rester ikke kom ut av seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg fikk konstantert MA på valentines day i år... var ca. 9 uker på vei,men spiren sluttet å vokse i 4 uke.. hadde ingen smerter eller blødninger, men visste inni meg at noe var galt derfor bestillte jeg time hos gyn. og fikk magefølelsen bekreftet..hadde utskraning 21. feb.

Lenke til kommentar

Jeg fikk bekrefte MA i uke 13 ved ul, regner med at fosteret hadde vert dødt siden uke 9..

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Første gang fikk jeg bekreftet MA på ordinær ul i uke 18. Fosteret var da 14 uker gammel. Andre gangen fikk vi bekreftet MA i uke 12 og da var fosteret også 12 uker. Gutter begge to 💙🦋

Lenke til kommentar

Hadde mistanker om at alt ikke var som det skulle i uke12 og fikk ul da. De kunne ikke si nøyaktig hvor gammelt fosteret var, da det hadde gått litt i oppløsning, men anslo at det var på størrelse med uke 9. Hadde vært på ul i uke 8, og alt så ut til å være ok da.

Anonymkode: ec707...4d9

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

MA bekreftet på ul i uke 8+5. Fosteret ble målt til 9uker så det hadde skjedd like før. Følte meg mindre trøtt et par dager før ul, så det var nok da det skjedde. Kom som et sjokk, det har vært en vanskelig tid..

Anonymkode: 269cb...051

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

MA er så grusomt!! Jeg har hatt to. Er nå 9 uker gravid, fikk se et sprellende foster for en uke siden, har masse symptomer men er likevel skrekkelig nervøs. Vil ikke oppleve det igjen 😢

Anonymkode: a1135...29d

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
På 18.6.2018 den 7.13, Anonym bruker skrev:

MA er så grusomt!! Jeg har hatt to. Er nå 9 uker gravid, fikk se et sprellende foster for en uke siden, har masse symptomer men er likevel skrekkelig nervøs. Vil ikke oppleve det igjen 😢

Anonymkode: a1135...29d

Har du barn fra før? Var MA`ene rett etter hverandre? Nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen selv og angsten kommer snikende. I dag kjøpte jeg et plagg til babyen kun for å prøve og psyke meg selv litt opp. Er ikke godt for verken meg eller lille å gå rundt med bekymringer hele tiden. Jeg er kun 4 uker på vei ❤️ 

Lenke til kommentar

Bekreftet i uke 9, ble målt til 6 uker, så hadde ikke vært liv der på 3 uker... skikkelig nedtur, spesielt siden jeg var så kvalm hele tiden...

Anonymkode: 39593...da0

Lenke til kommentar
2 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Har du barn fra før? Var MA`ene rett etter hverandre? Nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen selv og angsten kommer snikende. I dag kjøpte jeg et plagg til babyen kun for å prøve og psyke meg selv litt opp. Er ikke godt for verken meg eller lille å gå rundt med bekymringer hele tiden. Jeg er kun 4 uker på vei ❤️ 

Ja, de var rett etter hverandre, noen måneder i mellom. Fikk et friskt barn etterpå og hadde en fra før 😊 så det var 2 MA mellom 1. og 2.barn. Er nå gravid igjen, var på ul i dag og fikk se hjertet slå i uke 10😊

begynner å håpe og tro at det skal gå bra nå!! 

Skal du på tidlig UL? 😊 det som også er betryggende er å få målt HCG hos fastlege. Jeg gjorde det med min mA nr 2, så da at det var dårlig stigning og var forberedt på å miste. Tok en ul i uke 7 der fosteret var mindre enn tilsvarende menstermin, og  ved kontroll en uke senere var det ikke hjerteslag. Det var vondt men bedre å vite tidlig. 

Da jeg var gravid igjen målte jeg HCG flere ganger og hadde kjempefin stigning, og ul var flott i uke 8. 

Ellers våget jeg ikke tenke gravid-tanken før jeg hadde sett det på UL, skulle jeg miste igjen var det bedre å prøve å late som om det ikke hadde vært. Modig av deg å kjøpe  babytøy- tror ikke jeg hadde turt det før mye senere, tror det hadde vært vondere.

men husk: sjansen er størst for at dette går bra!! Masse lykke til! Fortell når du har vært på ul! Krysser fingrene for deg! 😊😊

 

Anonymkode: a1135...29d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...