Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 4 år som er livredd ballonger! D har vart i 1 år nå, og blitt verre og verre. Aner ikke hva jeg skal gjøre med d. Han blir hysterisk hvis d er ballonger i nærheten. Skulle i bursdag til bestevenninnen hans her for noen uker siden, men han nekta å gå inn i huset, stritta skikkelig imot i døra ;(

Begynner å bli ganske fortvila for hva jeg skal gjøre nå! Håper d er noen med tips her;)

Skrevet

Usj da, ikke moro å være redd for ballonger, de er jo i alle bursdager.

Har ei lita ei på snart 9 mnd som er livredd ballonger, men søsteren elsker ballonger, så det er ikke enkelt.

Men hva med å vise han at ballonger ikke er farlig? Vis han en ballong som ikke er blåst opp, han kan få leke litt med den og prøve å blåse den opp. Så kan dere blåse den litt opp og sette en knute, en mini-ballong. Og så øker dere størrelsen gradvis.

Dette har jeg tenkt til med minsten, for hun blir hysterisk når hun ser en ballong.

Skrevet

Har prøvd å vise han en ublåst ballong, men han blir til og med hysterisk av den. Har forklart han at ballonger ikke er farlige, at de er ganske gøy å leke med, men d eneste han sier da er at de bare kommer til å smelle;(

Synes synd på han, ikke enkelt å være så redd noe!

Skrevet

Skjønner godt at han er redd ballonger, jeg. Ikke noe rart i det hele tatt.

Jeg blir redd selv når de sprekker, og kjenner at det knyter seg i magen.

Sikkert dette han er redd for. Kanskje dere skal prøve å forklare at dere ikke skal "pange"/"sprenge" ballongen, men at den bare skal henge til pynt.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...