Gå til innhold

hjelp..hva skal jeg gjøre..samme som skravlesiden

Anbefalte innlegg

Hei sann..nå sitter jeg i tenkeboksen her...det knaker så hodepinen kommer for fullt..

Sitter å skal finne ut hva som er best for oss her hjemme..

har søkt inn jenta 60% i barnehage til høsten. mister da nesten hele kontantstøtta.vi har funnet ut at d da blir over 4000 kr for å skal ha hun i barnehage..får jeg da meg 60% jobb,så kommer jeg da til å sitte igjen med ca 5000 i mnd.. hvis hun blir hjemme,har jeg iallfall 8000kr i mnd..

dvs d lønner seg ikke å få hun i barnehage..jeg har satt karrieren på vent..det er ikke noe m,ere å diskutere..jenta først..har ønsker om å få nr to i løpet av 08..det djeg da tenker..hvordan er det å h et barn hjemme sammen med liten baby..hun blir 2 år i januar 08.???noen med erfaring fra det område.kom med svar..har mulighet til mye barnepass av besteforeldre som ønsker det hver uke så å si.å en mann som er mye hjemme pga mye fri i skiftarbeid..friuker osv.

hvis jeg ikke tar henne i barnehage,så har jeg i snitt mulighet til å jobbe ca 3-4 dager pr uke.svigers og mannen min som kan ha hun da.samt min mor. da får vi også beholde kontantstøtta,og jeg får lønn utenom..har ikke lyst på mere enn 70% stilling på maks.pga at min mann pendler over 2 timer hvert skift..

hva ville dere gjort..ikke tenk bare økonomisk,men også hvordan det er å ha jenta hjemme om jeg skulle bli

gravid.

jeg tenker så mye på dette at jeg kjenner jeg blir uvel...bør finne det ut før vi får(om vi får) tilbud om barnehageplass.

rett ved oss er det en barnehage som har åpen barnehage to gang pr uke,så vi har mulighet til å dra dit om hun skulle må gå hjemme med meg et år til:)

håper dere orker bruke noen minutter på å hjelpe en ung og uvitende mor som meg..jeg vil bare gjøre det rette..:)

Fortsetter under...

Jeg er hjemme med mine to minste, de er 7 mnd og 2år det er 19 mnd mellom de og det går kjempe fint. Mens jeg var gravid med minstejenta hadde jeg mellomste hjemme og eldstemann halvt i barnehage, han begynte i barnehage da han var nesten 4år. Så lenge foreldre tar barna med ut og treffer andre barn f.eks i åpen barnehage tror jeg barna har det best sammen med foreldrene når de er så små, iallefall tror jeg ikke det har så mye for seg å ha barn under 3 år i barnehage.Vi koser oss ialle fall og satser på noen år til hjemme sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...