Gå til innhold

hei Hjelpemidler for.eks. barne seng og stellebord osv...

Anbefalte innlegg

hei

jeg er med født cp og jeg kunne søke på hjelpemidler te barnet selv om bare jeg hadde cp. men hvor kan jeg finni dette på nettet? Jeg har sett på http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r3x.asp?dest=r3&linkinfo=barne+senger&include=00000

og på http://www.bardum.no/default.asp?fid=1002

men er det noen andre steder? på forhånd tusen takk

Ikke lett å finni tinge te den komede ungen min:)

Fortsetter under...

bardum er absolutt av de bedre...

men sitter du i rullestol selv, eller går du?

For i Sverige har de sånne sprinkelsenger som du kan skyve til side fronten på mye mye billigere enn bardum sine! Men de er ikke så høye, så dersom du vil ha de lenger opp fra gulvet må du sette sengen på en base eller noe, (du kan jo feks ha en form for lav kommode eller noe under, på IKEA har de solgt noen sånne "ekstraben" som en kan ha under feks vaskemaskiner og sånn, de vil jeg tro funker fint.)

Vet at de har den typen seng på svinesund til rundt 1500 inkl. madrass, mens bardum sin jo koster mye mer uten madrass..

Hva for andre hjelpemidler kan du tenke deg?/hva trenger du avlastning til?

Hjelpemiddelsentralen kan vel bidra med støtte selvom du kjøper det fra "normalforhandlere"? blir jo billigere for dem, iallefall...?

Hei! Du kan kontakte ergoterapeut i kommunen der du bor og be om et hjemmebesøk og si at du ønsker å søke på hjelpemidler i forbindelse med at du får et barn snart og selv har cp. Ergoterapeuten vil da hjelpe deg med å skrive og sende søknad på det dere finner ut kan være lurt å ha for deg. ting som kan gjøre hverdagen enklere for deg og barnet ditt. Du kan ikke selv bestille direkte fra firma som bardum, men ergoterapeuten kan hjelpe deg med å finne de rette tingene og firmaene. Det kan i noen fylker ta tid å få ting pga mye arbeidspress, så det er lurt å være ute i god tid:-) Ring kommunen og be om telefonnummer til en ergoterapeut så får du laget en avtale. Hvis de ikke har ergoteraeput har de nok noen andre som kan hjelpe deg med dette. Hvis ikke (som siste alternativ) , ta kontakt med Hjelpemiddelsentralen i ditt fylke og de kan finne en i din kommune som de kan henvise deg til. Lykke til!

hm, tenkte på lure ting du kan be om;

-stellebord med god kant og heve/senke funksjon

-høy seng med avtabar/vippopp-funksjon i front

-tilpasset bil/barnesete som kan "vippes ut" av bilen (så du slipper å lene deg inn for å løfte opp barnet

-Badekar med hev/senk funksjon

...

egentlig kan folk slenge på ting/produkter her som er/kan være godt å ha... så får vi en ideliste? :)

Kan være lettere å få gjennomslag for ting eller få ergoterapeut til å sende liste om ting om en har ønsker selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...