Gå til innhold

noen som vet hvordan regler det er, med tanke på evt. graviditet, og "farlig" jobb??

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg jobber innen renholdsbransjen, og jobber med masse sterke såper, syrer +++..

Jeg er prøver, og lurer på hvordan det blir med tanke på en evt, graviditet, og det å jobbe med slikt..

Har virkelig ikke lyst til å jobbe der, med alle de farlige stoffene, når jeg evt blir gravid..

noen som vet om det er noen regler med tanke på dette? det kan vel ikke være sunt for baby`n.. og når man evt må slutte å jobbe, og be om sykemelding...

ble litt rotete forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener, og at noen kanskje vet noe i forhold til dette!

på forhånd takk!!

Fortsetter under...

Om jobben er farlig og de ikke kan tilretelegge for deg får skal du få svangerskapspenger frem til permisjonen starter og du går over på foreldrepenger.

Du kan lese mere om dette inne på nav.no

• 2 uker senere...

Hei Anonym!

Vet ikke om det er noe godt svar...men tror nok de kan svare deg på det.Ta kontakt med bedriftshelsetjenesten.Alle bedrifter er tilknyttet en bedriftshelsetjeneste.Spør sjefen din hvilken bedriftshelsetjeneste de bruker.

Håper det kan hjelpe.

Med vennlig hilsen Anette

• 2 uker senere...

Hvis ikke bedriftshelsetjenesten vet svaret, så be dem ta kontakt med Statens Arbeidsmiljøinstitutt (www.stami.no). De har en egen rådgivningstjeneste for gravide og arbeidsmiljø, og kan masse om kjemikalier og graviditet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...