Maus Skrevet 14. mars 2007 #1 Del Skrevet 14. mars 2007 Trenger litt hjelp av dere her inne, da jeg aldri har vært sykemeldt så lenge i ett før. Saken er den at først var jeg 4 dager sykemeldt 100% pga. magevirus og så jobbet jeg i 6 dager. Så begynnte jeg å få bekkensmerter og ble sykemeldt 11 dager 100%. Fikk i den perioden hjelp av kiropraktor, og hun, legen min og jeg, ble enig om å prøve å dra tilbake i 50% arbeid. Jobbet så 3 dager 50%, men dette gjorde situasjonen min bare værre, så legen og kiropraktoren måtte sykemelde meg 100%. Har nå siden da vært 12 dager 100% sykemeldt og sykemeldingen går frem til den 10/4. Legen og kiropraktoren vurderer jo situasjonen min fortløpende, så om jeg i verstefall ikke blir bedre, kan jeg risikere å være 100% sykemeldt frem til permisjonen starter. Legen har ikke huket av på området svangerskapsrelatert sykdom, han har derimot skrevet Lumbago under punktet diagnoser. Har dette noe å si i forhold til det jeg har krav på økonomisk? Så det jeg nå lurer på, er hvordan alle disse sykemeldingene/dagene virker inn på min fremtidige økonomi? Får jeg 80% av min full lønn når jeg går inn i fødselspermisjonen, får jeg 11% av min lønn som feriepenger (altså det som er vanlig å få, når man er i full jobb) til neste sommer, og hvordan blir det når jeg kommer tilbake fra fødselspermisjon i forhold til sykedager? Hva skjer om jeg har behov for sykemeldingen etter permisjon, har jeg tilgang på det , eller de liksom "brukt opp", siden jeg har vært såpass mye sykemeldt nå? Hadde blitt veldig glad om det er noe her inne som kan hjelepe meg litt. Er litt bekymret for det økonomiske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8621028-100-sykemeldt-pga-bekkenprob-men-hva-skjer-med-%C3%B8konomien-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #2 Del Skrevet 16. mars 2007 Du kan være borte i 12 mnd med 100% inntekt. De sykemeldingsdagene du hadde med magevirus og sånn blir regnet i disse 12 mnd da du sikkert ikke har arbeidet tilsrekkelig tid i mellom de. Hvis du er 4 mnd på vei nå og blir sykemeldt si 6 mnd og når du begynner på jobb etter permisjon kan du være sykemeldt 6 mnd. Har du ikke behov for det og er i jobb x-antall månder så har du igjen byggd deg opp til retten av 12 fulle mnd sykemelding igjen. Du behøver neppe å bekymre deg over økonomien om du ikk har vært små sykemeldt så pass mye det siste året at det blir lagt til fordi du ikke har jobbet tilstrekkelig i mellom. Et eks, du har vær halvt sykemeldt noen månder før jul og frem til midten av desember i fjor også blir du sykemeldt i februar i år og må være borte ett år....fordi du ikke har jobbet nok imllom sykemeldingen i fjor og den i år si du var borte 40 dager. Så trekker de i fra de 40 dagene fra de 12 mnd sånn at du kan være borte 10 mnd og 20 dager. Håper du fikk litt mere klarhet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8621028-100-sykemeldt-pga-bekkenprob-men-hva-skjer-med-%C3%B8konomien-min/#findComment-8652306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #3 Del Skrevet 18. mai 2007 Det kan vera ein fordel å gå over på sjukepengar. Tida du er sjukmeldt fram til permisjon, vert medrekna viss du blir sjukmeldt etter svangerskapspermisjonen. Og når du har vore sjukmeldt eit år går inntekta di ned til 70% trur eg. Forskjellen på sjukepeng og sjukmeldingspeng er at du ikkje får feriepengar av sjukepengane. Trur det var slik. Snakk med legen din, og snakk med NAV. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8621028-100-sykemeldt-pga-bekkenprob-men-hva-skjer-med-%C3%B8konomien-min/#findComment-9335339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå