Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? ang. foreldrepenger

Anbefalte innlegg

i fjor jobbet jeg på 5 forskjellige plasser.Skal snart sende inn søknad om foreldrepenger. Må jeg da få alle disse arbeidsgiverne til å fylle ut et slikt inntekts og skatteopplysningsskjema, og må jeg samle sammen lønnslippene for alle disse stedene og levere inn til nav?

Nå jobber jeg kun fast på 2 steder, ca 12. dager i mnd med fjøs og annenhver helg som bartender, men er vikar på 2 av de andre stedene. Ble også i fjor høst lovt at jeg skulle få komme tilbake å jobbe på hagesenteret

jeg jobbet fra april til og med desember, men dette blir det jo ikke noe av nå som jeg har termin 18.mai.

Hadde jeg da kunne søke om permisjon fra hagesenteret også....?

Fortsetter under...

Når du har flere arbeidsforhold tror jeg du bør sende inn alle lønnslippene du har fra de beste 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon. Da regner NAV ett gjennomsnitt. Du har sikkert ikke hatt samme lønn alle mnd??

Ang hagensenterjobben ville jeg ha snakket med NAV. Men tviler på du får noe permisjon derfra siden du ikke jobber der nå. Permisjonspengene dine blir jo de samme uansett, de baserer seg jo på den jobben du har hatt de siste mnd ikke det du kunne ha jobbet...:)

Jeg har ikke hatt samme lønn alle mnd nei. Det har variert en god del. :-)

Er du helt sikker på at permisjonspengene blir regnet ut ifra hva jeg har jobbet de siste 10 månedene og ikke utifra de stillingene jeg har når jeg går ut i permisjon??

Jeg håper det er slik som du sier allefall, ellers vil jeg seriøst tape på å ha permisjon, for jeg skulle ha jobbet på hagesenteret fra midten av april til desember....

Foreldrepengene blir regnet utifra de beste 6 av de siste 10 mnd:) Høres jo bra ut for deg at du tjener på det da:) Så regner NAV ett gjennomsnitt hvis du ikke har hatt den samme lønna. Siden du har flere arbeidsforhold blir der mye papirer å levere inn, kanskje du kan ta kontakt med NAV å få time hos en saksbehandler..? Da får du jo svar på hvor mye du kan vente å få i foreldrepenger også. Litt vanskelig å regne ut det selv for din del. Lykke til:)

Annonse

Du bør abslutt ta en tur til NAV, jeg har fått beskjed om at dagpenger og foreldrepenger tar den beste mnd av 10 siste mnd. Og utifra jobbsituasjon jobber jeg 100% men er sykemeldt og de regner da ut ifra antall timer altså 37,5 og ikke en time lenger, jobbet hele tiden mer enn det jeg, men hjelper ikke. Masse forskjellig svar på det her problemet så ta deg en tur du, det vil lønne seg..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...