Gå til innhold

Er det noen som venter barn i Oslo-området og er student?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også fulltidsstudent på UiO og skal søke permisjon de neste to semesterene. Har termin 31.aug. Her er det man får fra lånekassen:

(http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx)

Ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt under kr 21 290,

kr 9 430. Ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt over kr 23 440

kr 8 140. Enslig forsørger m/overgangsstønad og utdanningsstønad

kr 9 430

Hvis du ikke har noen ekstrajobb ved siden av studiene som vil gi deg fødselspenger bør du søke om engangsstønad på rundt 33 000kr, som du kan få opp til 3 måneder før fødselen tror jeg.

Jeg gikk til veiledningskontoret på Blindern og ble mer opplyst, bla. om at hvis jeg søkte perm nå denne våren (fordi jeg har vært så mye dårlig under graviditeten at jeg har gått glipp av alt for mye undervisning) så kan jeg miste retten til svangerskapspenger.

Er så mye som må ordnes at jeg har begynt å skrive ned lister for hvilke papirer som skal hvor, hvem som skal kontaktes når, frister for alt mulig etc.. :)

Annonse

Hei

Du må sende søknad til NAV. De har en "ferdig" søknad hvor du fyller ut navn, termin, inntekt etc.. Sjekk inne på nav.no, kanskje de har en søknad der. Eller du kan gå på veiledningskontoret på Blindern, så har de alle søknadspapierene der, både til nav og lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...