Gå til innhold

Feberfri, men ikke helt seg selv... Barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 16 mnd har vært hjemme fra barnehagen fra Tirsdag-Fredag denne uken og var også litt syk igår. ( Influensa). Han har vært feberfri idag, men han er usedvanlig sutrete og har ikke så veldig matlyst. Skal jeg sende han i barnehagen imorgen? Må ærlig innrømme at jeg absolutt burde komme meg på jobb imorgen, men må jo først og fremst tenke på han.

Virker som han kan ha litt vondt i halsen, men er ellers i bra form.

Tenker at han også kanskje kejder seg litt.... Han er vant til å være i barnehage hver dag, og har denne uken kun tråkket inne sammen med meg og faren.....

Trenger litt innspill. Ville dere sendt han i barnehagen imorgen?

Skrevet

Etter 24t feberfritt så kan han sikkert gå i barnehagen, men gi beskjed om at du vil ringes hvis det ikke går så greit? Samme situasjon hos oss sist uke, hun kjedet seg veldig hjemme, hadde godt av bhg på fredagen...

Skrevet

Kanskje han kan få kort dag?

Be de i barnehagen ringe hvis de syns han virker slapp

Skrevet

her er det flere som har streptokokker, så du bør nok se an formen hans i morgen også. Får han i seg nok væske? jeg ville nok tatt en halv dag i første om gang, kanskje matlysten kommer sammen med de andre i barnehagen? Se an i morgen tidlig du.

Skrevet

Hei igjen!

Jeg sendte han i barnehagen, og hadde dessverre ikke mulighet til kort dag, da mannen min er på forretningsreise og jeg ligger langt etter på jobben. Jeg ba de ringe om han skulle virke dårlig. Han hadde hatt litt liten matlyst og vært litt sutrete, men ellers ok. Han var kjempe sliten idag og sovnet kl. 19.00, så helt i form er han ikke....

Du som skrev om streptokokker. Er det noen annen måte enn lege man kan sjekke dette? Hva kan eventuelt hjelpe?

Skrevet

Var ikke jeg om skrev om streptokokker over her, men svarer alikevel:-)

Min gutt på 16 mnd hadde nemlig streptokokker for en mnd siden. Du må til lege for å få påvist dette. De tar en bomullspinne og stryker bakerst i munnen. Hvis den slår ut vil dere få en penicilinkur. Såvidt jeg vet KAN infeksjonen gå over av seg selv, men det tar lang tid og er unødvendig smertefullt (halsen kan bli kjempevond av streptokokker!).

Vi ga lillegutt yoghurt, is og sånne ting som er enkle å svelge (og gjerne kalde. Det lindrer.). Det var absolutt ikke tida for å tenke på fornuftig kosthold:-) Med pencilin blir formen bedre iløpet av en dag eller to.

Noen ganger får man litt feber ved streptokokker også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...