Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er student men har ikke rett på noe fra lånekassen da jeg ikke har vært lenge nok under utdaning før barnet kommer.. Jeg har derfor kun rett på engangsbeløpet slik jeg har forstått det.

Men de varer ikke evig, hva skal jeg da leve av.??? Min samboer studerer men har heller ikke rett på noe derfra..

Hvordan skal dette gå??

Jeg må jo flytte fra ham om jeg skal klare å forsørge barnet vårt.

Fortsetter under...

Hva lever samboeren din av? Har han ikke studielån? Jobber han i tillegg? Da kan han evt være kvalifisert til å få fødselspenger. Det er et mylder av regler, I know.......et pes å finne fram i. Men der er som regel en utvei.......og du skal nok slippe å flytte fra samboeren din.

Det skulle dere kanskje tenkt på før dere ble gravide.

Så lenge dere fortsatt er kjærester får du ikke penger heller, og han må betale bidrag om dere ikke blir sammen lengere. Om dere etter kort stund blir sammen igjen kan det hende du må betale alt du har fått tilbale.

Jeg tror nok det blir dyrere for deg å betale husleie,strøm,dyrere mat alene enn om dere deler på det.

Er det for gale får dere gå på sosialen.

Engangssummen og baretrygden blir ca.4300 kr i mnd.

Joda, du får overgangsstønad selv om dere er kjærester! Man kan jo ikke nekte folk å være kjærester... Om dere bor hver for dere selvsagt. Men dere kan ikke være så mye sammen da... Jeg er nok i samme situasjon som deg og slik har vi det, bor hver for oss. Er hos hverandre en eller to dager i uka, er dritredd for at vi er for mye ilag. Men de på nav sa at vi bare måtte være hos hverandre bare det ikke ble for mye... Helt uholdbart å ha det slik, men hva annet kan en gjøre når samboeren tjener 5000 i mnd. Men vi får jo kontantstøtte når barnet fyller året, og jeg skal også prøve å få jobb når barnet er rundt ett år, så det ordner seg vel med økonomien etter hvert...

kjenner jeg blir innmari irritert når folk skriver: det skulle dere tenkt på før dere ble gravide osv... det hender faktisk at man blir gravide uten å ha planlagt det!mener dere at man skal ta abort da eller..??selv gikk jeg på p-pillen og ble gravid.hvor stor er sjansen for d??aldri i livet om jeg kunne tatt det bort pga dårlig økonomi.

Man må heller ikke betale tilbake det man har fått i støtte om man blir sammen igjen eller flytter sammen. Må bare si fra til nav om at dere flytter sammen! Snakk med de på nav før du gir feil opplysninger "anonym"...

Annonse

Ja har man ikke råd til en baby får man ta abort.

Jeg blir irritert på alle som mener det offentlige skal betale for at de velger å få en unge. Jeg har ikke lyst til at mine skattepenger skal gå til dette.

Joda, det har du. Det der er bare tull, sikkert fortalt av en eller annen idiot som jobber hos Lånekassen. De har ikke peiling på egne regler. :P

Sjekk Lånekassens sider www.lanekassen.no

Du har rett til forsørgertillegg, selv om du ikke mottar fødselspenger fra Lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...