Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hva er egentlig forskjellen på de to? jenten er nå 3 og en halv mnd gammel og får bare mme. Bør jeg gå over til nan 2 fra hun er 4 mnd?
~Tjorven,overtid~ Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Vi prøvde å gå over til Nan 2 da snuppa vår nærmet seg 4mnd..Men det måtte vi bare droppe,ble veldig dårlig i magen og ville nesten aldri ha mat:( Fikk beskjed av HS att vi fint kunne bruke Nan1 til hun iallefall var 7mnd,men kunne prøve å intodusere litt etter litt.. Nan1 inneholder visstnok ikke mindre næringsstoffer enn Nan2.. Håper du fikk noe ut av dette her:)
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Vi gikk over til Nan 2 like før han fylte 3 mnd. Det er mer jern i Nan2 enn nan1. Jeg sendte mail til dem og det var svaret jeg fikk! Men kan du ikke blande litt? Ett måltid bruker du Nan 1 og et annet Nan 2. Så blir magen hennes vant til jernet! Start litt forsiktig så går det nok bra! Er iallefall ikke farlig å begynne nå.. )
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Etter det jeg har fått informasjon om er at når barnet spiser annen mat v siden av melken så kan man gå over til NAN 2!
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Det har ingen ting med om barnet spiser noe ved siden av. Det er jern som er forskjellen:) (se svaret mitt på flaskemelk)
Sina73 Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Jeg begynte med NAN2 da han var rundt 4 mnd fordi den inneholder mer jern.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Det er vanlig med en magereaksjon ved overgang fra NAN1 til NAN2. Økt jerninnhold gir tregere mage. Hos oss varte plagene noen dager før det gikk seg til. Og ja, du bør gå over til NAN2 ved 4mnd alder, men om du velger å vente, er det sikkert ingen krise det heller... Vær obs på at malt kan også gi magevondt (luftplager). Man velger gjerne å øke maltmengden når magen blir tregere. Gutten min fikk faktisk tregere mage av malt. Det tok en stund før jeg skjønte det. Prøv deg frem.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 På pakka på HIPP står det følgene: HIPP 2 er en tilskuddsblanding basert på melk. HIPP2 kan brukes tidligst fra 4 mnd alderen som et tillegg til morsmelk eller barnets øverige kosthold. HIPP 2 kan ikke brukes som erstatning for morsmelk de første mnd. Så HIPP 2 er da et tilskudd og HIPP 1 er Morsmelkerstatning, men mulig at det er anderledes med NAN!
~Tjorven,overtid~ Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Mammaen til Noah prøver igjen Tusen takk for info ang. Nan 2:) Da skal jeg prøve å gi henne litt Nan2,innimellom Nan1..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Tack för Ditt mail. Detter er svaret jeg fikk da jeg sendt mail til HIPP, skulle tro dette gjalt for NAN også! Nedan följer en kort förklaring till skillnaden mellan HiPP 1 och HiPP 2: HiPP 1 går bra att använda upp till 6 månaders ålder och även längre. HiPP 1 kan INTE bytas mot HiPP 2. HiPP 2 är endast ett tillägg och barnet bör äta också annan mat. HiPP 2 är inte fullvärdig (fullnaering). HiPP 2 liknar välling men innehåller mer näring än välling.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Nei, det samme gjelder IKKE for NAN. Det anbefales å gå over til NAN2 fra 4mnd alder for å øke jerninntaket.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 ok da beklager jeg, men da vet dere som bruker HIPP at det beste for barnet er å bruke HIPP 1 så lenge som mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå