Gå til innhold

Kjære dere. Noen som fødte før uke 24? Kjenner dere noen som har født for tidlig og barnet har levd opp


Lone35 =0)

Anbefalte innlegg

Jeg har vannlekkasje etter en fosterv.prøve for en måned siden. Og er nå 22+2. Jeg lurer på om noen av dere mistet babyen deres pga dette og/eller kjenner noen som har født så tidlig og babyen har vokst opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde for lite fostervann men hadde ikke tatt prøve å fått lekasje av den grunn. morkaka mi produserte ikke mer. på ullevåll sa de at de hadde reddet barn fra uke 24. lykke til håpe på mange uker i magen ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg fødte en gutt i uke 23+6.. de greide ikke å redde han.. (fødselen skjedde fort og modningssprøyta hadde ikke fått fungert, hvis den hadde gjort det hadde han hatt en godt sjanse..) men du kan lese om barn som er født premature.. og hvordan det går med de på www.prematurforeningen.no...mener jeg siden heter.. leste om en jente som ble født i uke 22+6 og greide seg bra nå i dag. (hun var 10 år nå i dag el noe rundt der).. sjansen for hjerneblødning og andre "skummelheter" skal ikke være noe større hos barn født i uke 23 eller frem til 26-27... det er den første humpen som er tøffest.. (at lungene får oksygen ol..)... Lykke til. Håper babyen din holder seg der noen uker til.. (leste forresten om en dame, tror det var her inne.. som lå fra uke 18+2 til 28+3..vannet gikk i uke 18+3..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dame inne på BIM i høst med samme historie som deg - mener hun gikk til ihvertfall uke 30 før babyen ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en gutt i uke 24-5 som ble 7 uker gammel...Var en veldig sterk gutt som klarte seg veldig bra helt til han fikk en GBS infeksjon..Var mange andre små der, som klarte seg. Kom i kontakt med ei som fødte tvillinger i uke 23-4. Der overlevde den ene, og det går fint med han nå. Er en tøff tid, men i dag så er de jo utrolig flinke, så det er jo en god sjans for at det går fint. Masse lykke til, og håper den lille blir i magen din en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei på du!!

 

jeg hadde fostervannslekkasje i uke 25+3.. jeg gikk ni uker uten at noe skjedde så satte de det i gang i uke 34. nå er prinsen min 8 uker. en herlig gutt..

 

masse lykke til. håper du holder lengst mulig.

 

klem fra jente på 16 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min i uke 24 ble to uker gammel før han døde, men lillejenta mi født uke 23 er i dag 2 og halvt år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hei! veninnen min fødte sin datter helt uventet i ca uke 23-6(23 uker og 6 dager). Dette skjedde i 2001. jenta er nå 6 år, går i første klasse og er 110% frisk og rask!!

Ingen men av noe slag har hun fått til tross for at hun var gjennom 2 hjerneblødninger første uka si. Det kan altså gå veldig bra. Klem til alle som sliter og lykke til.

5 barns mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Eg har hørt om en solskinns historie fra søsteren min.

Hu kjenne ei som opplevde å miste det meste av fostervannet i uke 20.

De neste ukene lå hun på sykehuset og fikk vite at dette her ikke ville gå bra.

Moren er veldig sta og bestemmer seg for å tenke positivt.

I uke 25,3 føder hun en liten jente som i dag er 4 år.

Hun er frisk og rask og alles solstråle.

Håpe dette kan gi deg håp i en veldig vanskelig periode.

Masse lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Jenter

jeg kom over innlegget som jeg skrev for lenge siden. -Jeg er 32+4 nå og venter på igangsetting i uke 34. jeg har lekket fostervann i 3 1/2 måned nå, men barnet har klart seg fint. Han ligger t.o.m 20% over vektgjennomsnitt. Så dette skal nok gå bra!

Tusen takk for alle svar! Klem Lone HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei ung jente på "unge mødre" som fødte en datter i uke 25 i fjor høst ..hun lever og har det bra etter det jeg har fått med meg:-)!!

Hun er gravid med jente nr 2 nå, alt går fint tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Hei!

Vet ikke om du leste Dagbladet for et par helger siden? Her fortalte de om Agnes som ble født i uke 23, 502 g. Hun var i dag blitt to år og foruten en svak form for cp så var hun frisk og rask:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjenner en gutt født i uke 23..Han er i dag snart fire år,og veldig herlig gutt,men lite "men" av at han er født så for tidlig!!! Det kan gå bra også her i verden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fetteren min ble født 3 mnd for tidlig. Han var veldig liten! tante la gifteringen sin inne i håndflata hans, å den dekket hele håndflata (tante har tynne fingre). De første årene var han liten og lett, men frisk og rask. I dag er han en tipp topp 11 åring!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Heisann!!

 

Mamman min mistet alt fostervannet rundt 4 måned da hun var gravid med meg, og måtte ligge helt iro til jeg ble tatt med ks i uke 28, da veide jeg litt over kiloet!

Jeg hadde ligget helt iro i magen til mamman min uten noe fostervann i 3 mnd, men har nå vokst opp og blitt voksen uten noe men :-)

 

Kroppen er en fantastisk maskin og som i dette tilfellet fortsatte å produsere fostervann som hele tiden rant ut av henne og forhindret infeksjon slik at hun ikke aborterte meg :-))

 

 

Lykke til så mye!! Det vil så gjerne gå bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stockholms tjej

jeg hadde og hål på fostehinnen,jeg merkte de i uke 21 og i uke 24+3 døde han i magen,legene ville jeg skulle gå så lenge som muligt.

vi fikk ju en veldigt veldigt liten prosent på at han skulle overleve dessverre.

jeg produserede nytt fostervann hele tiden men de var ikke nog for i det siste var det helt tomt i magen fra fostervann,

jeg ba ju på mine bare knær om at de skulle sette igang meg så han skulle få en chans men de ville ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har ingen erfaring med dette personlig, men jeg kjenner to mammaer som hver har født sine barn i henh.vis uke 30 og i uke 27, altså ikke helt på grensa men alikevel tidlig nok.. Begge barna er i dag friske og fungerer fint.Han som ble født i uke 30 er nå nesten voksen og har ingen andre mèn enn at han bestandig har vært litt sped av vekst/litt lavere enn gjennomsnittet og slankere, (men ikke kortvokst heller .)Hun som ble født i uke 27 får litt trening i form av fysioterapi, hun er 4 år og går i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Min søster ble født i uke 22 i 1990. Hun var 560gr. og 35 cm. Hun lå i kuvøse i 4 mnd. Jeg var 11 den gangen. Det var øyeblikk der vi måtte ut da det ble kritisk, men hun blir 18 i år, har ett lite snev av cp( litt halting) men ellers frisk og oppvakt ( kom nettopp att fra skolen med en 6er i karakter. Man må ha tro!!! Jeg har i allefall det etter at jeg var med på den opplevelsen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...