Gå til innhold

Noen som vet hvor lang tid det tar for hjemmelaget is å stivne?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg på å lage hjemmelaget is, og sitter utålmodig å venter på at den skal stivne... Kan jeg regne med å prøvesmake om ikke mange timene? eller må jeg vente heeeeelt til imorgen?

 

*aaaaahhhhh.....vann i munnen.....aaaaahhhh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har laget hjemmelaget is/sorbet noen ganger, og da har det vært viktig å røre i isen jevnlig for at den ikke skal fryse i krystaller. Den fryser i løpet av noen timer, 4-5 kanskje (behøver jo ikke å være helt beinhard;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen anelse, men øynene har liksom blitt dratt mot ditt innlegg hele tiden her... hørtes så godt ut med hjemmelaget is... hvordan gjør man det? må man ha en slik maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg prøver å posjonere ut mine dårlige vaner :-) Spise litt hver dag, istedet for alt på en gang... Maja blir litt hyper av at jeg spiser mye søtt, så jeg må jo beherske meg, samtidig som at det er så vanskelig!!! :-)

 

Abstinenser etter søtt noen ?!? HEhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en oppskrift av bestemoren min. Hun lagde den alltid når vi var mindre, men de siste årene har hun ikke klart å lage mat av noe slag... Og i det siste har jeg hatt så lyst på den isen :-) Jeg har ikke smakt på den enda, så jeg vet ikke om den blir god, men jeg kan legge ut oppskriten til deg senere når jeg har fått prøvesmakt... er litt drøyt å spise is kl. 10 om morgenen, selv for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...hva skal jeg si... jeg har smakt på isen, men siden jeg har bihulebetennelse smakte den jo ingenting :-( Så jeg vet rett og slett ikke om den var god eller ikke :-) hihi :-)

 

Men jeg hadde gjort litt feil når jeg lagde den, slik at det hadde lagt seg littegrann eggedosis på bunnen, heldigvis ikke mye, men allikvel, den så ikke "perfekt" ut, slik bestemoren min sin is så ut :-)

 

Jeg får vente til mannen min kommer hjem og se om han liker den! Håper jeg ikke har skapt skyhøye forventninger nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar, det hørtes litt stusselig ut! Da må du spare litt av isen til du blir frisk igjen, så du får smaken, iallefall!

 

Jeg lagde bringebæris til nyttårsaften, og da rørte jeg i den hvert 20. minutt til hver halvtime, de har ikke så lett for å skille seg da, tror jeg. Men nå er jeg langt ifra noen isekspert;-) Synes bare det er godt, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

@Gjest Legger du ut din bestemors oppskrift på hjemmelaget is? 😋🍧 Regner med du har blitt en racer på å lage den nå?

Mvh Pulverhexa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...