Gå til innhold

På ferie alene med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere dratt p¨langtur alene med barn? Sønnen min og jeg var på Mallorca en uke da han var 3 1/2, det var fryktelig slitsomt, men koselig også. Vi badet masse og koste oss i varmen. Men vi savnet begge å treffe andre foreldre (gjerne aleneforeldre) med barn, som var norske.

N¨har jeg to barn og lyst å dra på tur igjen(når datteren min er 6 mnd kanskje). Men vet ikke om jeg tar sjansen å dra alene med to.. Noen med erfaring med dette?? Og hvor har dere vært??

Skrevet

Ingen som har dratt på tur?? Tenker inenlandsferier også.

Skrevet

Det eneste jeg har vært alene med lillesnupp er innenlandsturer på besøk til venner og familie. Både flyturen og oppholdet har gått helt fint.

Skrevet

Har ikke vært mutters alene på tur,har hatt med vennine en gang og mamma`n min den andre.

Ingen som kan være med da?

Trenger venninen/kompisen din å ha barn?

Personlig vil jeg tro det er mer slitsomt enn kos å dra alene med 2 barn,men jeg kan jo ta fullstendig feil også.

Uansett så håper jeg at dere 3 får en fin ferie hvis dere drar;O)

Stella

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei.

Sent ute med å svare, så jeg håper du leser dette :-)

Jeg har to barn på 3 og snart 7. Har akkurat bestilt tur til Mallorca til sommeren. Jeg har valgt et Sunwing resort hotel (Ving reiser), for der er alt lagt opp etter barn og barnefamilier. De har dessuten barnepass fra 3 år (Bamseklubben til Star Tour er fra 4 år). Har full forståelse for at ikke alle har råd til en slik ferie, men hvis du har det er det å anbefale. Ving har såkalte "Happy Baby" leiligheter på sine Sunwing Resort hoteller. Disse har alt man trenger av utstyr til små barn (stellebord, sprinkelseng osv, i tillegg til at leiligheten ligger på bakkenivå med en liten gressflekk utenfor. Nå høres jeg sikkert ut som om jeg er betalt av Ving for å skrive dette, men det er jeg altså ikke :-)

Dette blir den første "ordentlige" ferien vår. Har tidligere sett på det som for slitsomt å reise alene med to små barn. Vi har vært en langhelg i Dyreparken og i Nord-Norge med tante og onkel. Men ellers har vi tilbrakt sommerferiene hjemme. Dørgende kjedelig med 4 uker hjemme i juli, mens det er fellesferie og alle man kjenner er bortreiste!

Jeg satser på at vi blir kjent med noen under ferien vår på Mallorca(aleneforeldre eller ikke). Der er greit å ha noen "allierte" som kan se til eldstemann i bassenget mens jeg følger snuppa på do. Håper og tror at vi får en bra ferie :-)

Og det ønsker jeg dere også :-)

Skrevet

har ikke dratt på en ordentlig tur med sønnen min ennå. Sist jeg dro, var 3 dages tur til et sommersted ikke langt fra oslo. Da hadde jeg par venner med, så det teller vel ikke?!

Skrevet

Hei:) Har ei venninne som har startet reisebyrå og hun har turer for aleneforeldre:) Ser skikkelig interessant ut... Er lagt opp sånn at man treffer de andre foreldrene ting for barna å gjøre og så videre:)

Sjekk ut http://www.xoreiser.no

Skrevet

Jeg drar på ferie hvert år, er alene med et, så to, og nå snart tre barn, både alene og sammen med andre alene med barn - men nå er jo nesten alle venninnene mine alene med barna da.... Vi har vært i hunderfossen, dyreparken, og generelt småturer og på besøk hos venner som bor et stykke unna. Både tur og opphold fungerer greit, jeg har kjørt 65 mil med en baby på 9 uker og et barn på 3,5 år, tur og retur. Mine erfaringer er at dersom man legger det opp slik at det passer barna ang reisen, så er det mindre viktig hva man gjør der man er - en forandring er ferie det også :-) Med selskap fra andre voksne og barnas venner så er det triveligere der man er også, men vi reiser som regel alene da, og treffer de andre der vi skal være. I år blir det derimot ingen ferie (har ikke råd dessverre) men neste år skal vi til dyreparken igjen sammen med noen andre. Og det gleder vi oss til, både barn og voksne allerede :-)

Skrevet

Jeg var på Mallorca/Alcudia alene sammen med min datter i fjor sommer. Vi bodde på Ving sitt Sunwingsenter og det var helt topp!!

Min datter treff en jente som hun lekte med hele tiden, og det viste seg at moren hennes var alene på tur med 2 barn. Så vi hang sammen i ferien og reiste på dagsturer sammen, så ferien ble veldig vellykket for liten og for stor!!!

Det vil si at vi hadde greid oss helt bra alene også, vil bare poengtere det!! Men veldig kjekt for min datter å ha noen å leke med, og for meg å ha en voksen å prate med!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...