Gå til innhold

Hva kan barnehagen gjøre for å sikre at foreldre lukker porten når de kommer og går?

Anbefalte innlegg

Av de syv siste gangene jeg har kommet med/hentet barnet mitt har porten vært åpen TRE ganger! Blir rett og slett så sint at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Den krever at du sjekker at den smekker i lås, men det tar ca tre sekunder... max! Nærmeste nabo til barnehagen er en diger parkeringsplass der enkelte kjører gris, fælt om det er en ulykke som må til før folk klarer å skjerpe seg.

Har gitt beskjed om dette flere ganger til de ansatte ( De ser ikke portene når de kommer og går fra jobb) I forrige uke gav de ut et skriv der de minnet alle foreldrene om dette, men det virket da altså en liten uke :-(

Noen som har noen tips til hva som kan virke?

Fortsetter under...

Lag en stor plakat/skilt som en henger på porten. Skriv, huske å lukke porten eller noe slikt. Eller tegne en port som står åpen og skriv "jeg kan lett stikke av"

Er det en kommunal barnehage, kan dere kontakte skiltavd i kommunen og spørre om de kan være behjelpelige med ett skilt. som dere kan brukte bengalakk til å skrive på med.

Annonse

jeg jobber selv i barnehage og forstår godt frustrasjonen....jeg foreslo å sitte opp en plakat eller noe der det stod at det er DITT barn som kan havne i veien om ikke DU lukker porten..men ble nedstemt..

Hadde de noen bedre forslag da?

Kunne tenkt meg et sånt skilt selv jeg, men på samme tid forstår jeg de ansatte som ikke vil gi foreldrene inntrykk av at ungene lett havner utenfor porten... eller at det rett og slett blir for makabert i forhold til foreldre som er nervøse fra før på å levere ungen fra seg.

vi har akkurat samme problem i vår barnahage, altså, der vår gutt går.

der er egentlig problemstillingen litt annerledes: det er en familiebarnehage, og de som bor der/styrer og ansatt, de synes det er så godt å kjøre inn i garasjen uten å måtte gå ut å åpne, derfor står den oppe.

den er selvsagt igjen når ungene er ute... men ellers står den på vidt GAP!!!

I vår barnehage henger det skilt i plastlaminat der det står klart å tydelig: 'Porten skal ALLTID lukkes. Vi har ingen barn å miste.'

Dette skiltet henger på begge sider av porten.

Dette legger jeg merke til hver gang jeg kommer og går, og blir påvirket av det (hadde lukka uansett, men ikke alle som tenker så langt).

Dette tror jeg er ert stort problem over alt. Der jeg jobber, har vi tom satt på ekstra kjetting med carabin krok, samt laminert plakat både på insiden og utsiden av porten der det står at porten altid MÅ stenges, da vi ikke har noen barn å miste, og vi har mye bilkjøring og en del tungtransport rett forbi porten, men porten står til stadighet oppe. Det ar vært så ille i perioder at en annsatt har måtte stå ved porten når barn blir hentet/levert. Aner ikke hva foreldrene tenker på jeg.

Annonse

Ble det nedstemt?? Hvorfor det? å sikre barna med et skilt ble for mye?? hva er det som feiler folk om dagen??

Men egentlig er det nok foreldrer som må ta ansvaret med å lukke porten. Det er ingen som tar det seriøs før det har skjedd en ulykke!!

I vår bhg i Oslo er porten nesten alltid lukket, og til og med med kjetting som lett tas av og på. Noen få ganger har styrer måttet henge opp plakat om at porten ALLTID skal lukkes. Folk respekterer dette, selv om bhg ligger forholdsvis landlig til. Det er mulig vi i Oslo passer ekstra godt på ungene våre siden det er så mye biler her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...