Gå til innhold

Vet dere hva babyen deres døde av ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hallo !

 

Vi mistet vår tulle i uke 30. Jeg lurer så veldig på hva hun døde av. Vi får ikke svar før om en måned og det er tungt å gå og vente på svar. Fikk greie på at det var en Hydrops, men hva som utløste den ( virus, hjertefeil, kromosom avvik m.m ) kunne de ikke si noe om.

 

Er det noen som vet hva babyen deres døde av og er det noen som har hatt Hydrops ?

 

Hilsen En som grubler veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Så trist å lese om tulla deres, det er så uendelig vondt å vite at flere opplever den sorgen jeg opplever... Selv om ingen sorg er lik!

Det må være forferdelig å vente på et sånt svar, mine varmeste tanker og dypeste medfølelse til dere!!

 

Vi mistet vår ene tvillinggutt i uke 21-22 av svangerskapet, til TTTS, en sykdom i morkaken som kun skjer hos eneggede tvillinger. (det er ikke alle eneggede tvillinger som utvikler denne sykdommen altså...)

Sykdommen gjorde sånn at den ene tvillingen fikk for mye næring og den andre for lite, vi ble sendt til Hamburg for en laseroperasjon på morkaken hvor de koagulerte blodårene som tvillingene delte, og de fikk "hver sin morkake".

 

Dessverre klarte de ikke dele morkaken likt, og den ene tvillingen vår fikk for liten del og ikke nok næring etterhvert. Han døde ca to uker etter operasjonen, og jeg gikk til uke 36+4 med en død og en levende tvilling i magen. Kan trygt si at det var et slitsomt svangerskap...

 

Heldigvis klarte den ene tvillingbroren seg, og vi har en frisk og sunn 15 måneder turbogutt her. :o)

Det vil alltid være en for lite her, vi savner englegutten vår hver dag. Det er ingenting vi heller vil enn å ha tvillingguttene våre her hos oss!!

 

Hvis du lurer på noe om TTTS, eller vil lese hele historien vår, er hjemmesideadressen vår

www.blomquisthope.piczo.com

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min døde av Turners syndrom... :( En sykdom KUN jenter skal greie å få.......... :(

 

 

 

 

(tidligere mamman til en engel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttene mine ble født for tidlig.Jøran ble født i uke 29 men døde i krybbedød 4 mnd gammel i 1999.Daniel ble født i uke 28 men døde av en lungeblødning som 4 prosent av for tidlig fødte får.Han levde 2 dager.Dette var i oktober 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk diagnosen etter Ul i uke 23, jeg følte at hun sparket annerledes, og fikk vite på ul hun hadde væske i magen altså hydrops. Altrenativene var virus hovedsakelig parvovirus B19 og en diverse andre virus, ingen av disse var det, hjertet så helt perfekt ut, så telte de kromosoner fra fostervansprøven og antallet var riktig. Men ved videre dyrking viste det seg at hun hadde feil på det 8. kromosonet, for mye gen materiale. Jeg valgte å avbryte i 27. uke, og hun døde ikke lenge etter at riene satte igang... Jeg viste hva som feilte henne før hun døde, men uansett så hjelepr det å få et slags svar... dette var i sommer , er snart 12 uker på vei igjen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei,

 

Vi mistet i uke 37.

 

Ved vanlig svangerskapskontroll syntes legen at magen hadde vokst

for lite.

 

Ble sendt til sykehus, og der fant de ikke tegn til fostervann.

De mener årsaken er infarkt på morkaken, og at babyen derfor ikke

fikk næring. Han hadde da ligget i ca. 3 uker uten næring.

 

Han døde samme dag.

 

Er nå gravid igjen (tidlig uke 5) og er veldig nervøs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes du er tøff som tør å bli gravid igjen etter en slik opplevelse. Jeg tør ikke. Har et barn fra før.Men er veldig nyskjerrig på om du får ekstra oppfølging i denne graviditeten ? Bare svar hvis du ønsker det.

 

Jeg ønsker at alt skal gå godt for deg denne gangen. Krysser fingre og tær !!

 

Hilsen

En som grubler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er nervøs nå etter det du opplevde sist !

Håper du får god oppfølging nå. Krysser fingrer og tær for at alt skal gå bra for deg denne gangen !!

 

Hilsen

En som grubler veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si... Du har vært gjennom tøffe tak... Jeg har mistet en og du har mistet to... Det må være helt forferdelig.

Jeg ikke prøve å få flere barn. Fødte første gang for tidlig i uke 30 og alt gikk heldigvis fint. Andre gang gravid opplever jeg at babyen i magen får hydrops og dør (inne i magen.)

 

Livet er urettferdig!!!

 

Hilsen

En som grubler veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

KAn jeg spørre hvilken hjertefeil jenta deres hadde.?. Vi mistet en liten gutt på tre måneder i november 2006 som også hadde komplisert hjertefeil. Pulmonal atresi og ebstein anomali..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan jo kalle med tøff eller gal?! :-) mistet en gang i 15 uke helt jævelig det også uviss grunn, ble gravid igjen mistet i uke 7 uviss grunn, så så alt ut som det gikk som det skulle men så skjedde det som beskrevet over. Vi fikk denne gangen tilbud om UL i 6 uke på riksen 12 uke på riksen og ordinær UL på riksen. Vil også ha UL i uke 23, og en nærmere fødselen. Fikk tilbud om duo, morkake og fostervannsprøve, har takket nei til alt???

 

Sjansen for kromoson feil er mindre en sjansne for spontan abort.

 

Har baby watcher og den hjelper meg veldig.

 

Selv om det jeg opplevde har vært grusomt gir jeg meg ikke så lett.. dette skal være siste gangen, og nå SKAL det gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet Fabian 19aug2006, han ble født i uke 23+6.. de fant ingen feil på han eller meg.. men var på gynekologisk sjekk i januar, og fant ut der at jeg har forhøyet ph-verdi i underlivet (bakteriell vaginose...gardnerella) , noe mange kvinner har.. men fåtall kan ende i senabort, for tidlig vannavgang eller prematur fødsel (dette er ikke bevist, men det er en teri, de har sett en sammenheng..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Spørsmål til "en på jord og en i himmelen"

 

Kan jeg spørre om hvilken hjertefeil jenta deres døde av??

Mistet selv en gutt med pulmonal atresi og ebstein anomali

Han ble bare tre måneder gammel men er glad jeg iallefall fikk de tre månedene med en fantastisk gutt:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi fikk beskjed om krybbedød i mors liv.

Det vil i praksis si at de ikke aner hva han døde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spørsmål til "en på jord og en i himmelen"

 

Kan jeg spørre om hvilken hjertefeil jenta deres døde av??

Mistet selv en gutt med pulmonal atresi og ebstein anomali

Han ble bare tre måneder gammel men er glad jeg iallefall fikk de tre månedene med en fantastisk gutt:o)"

 

Vi har ikke fått obduksjonsrapporten enda. Hun hadde AVSD, men det er ikke dødelig. Derfor sa legene at hjertefeilen var mer komplisert enn det, men de hadde ikke noe klart svar da hun døde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

Jeg mistet en gutt i des -04. Var da 22 uker på vei. Fikk vite etter obduksjonen at han døde som følge av en primær CMV- infeksjon (cytomegalovirus).

Sjansen for at dette skal skje igjen er nesten lik null fikk jeg vite.

 

Hilsen Malin's mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi mistet vår lille prins for snart 3 år siden, riene startet i uke 23, når da vannet gikk fikk jeg en infeksjon. Dette førte til at de ikke kunne holde fødselen tilbake lenger så han ble født da og levde i ca 7 min. Helt frisk liten gutt.

Fikk beskjed at noen ganger starter bare riene uten noen grunn, vet ikke hvorfor...

Har fått en jente etter dette på nå 2 år og venter en liten til om ca 8 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi fikk ei nydelig lita pia 06.05.2007..

Hvar da 5 1/2mnd på vei..pluttselig slutta hjertet hennes å slå.,så ble fødselen starta.

Fikk vite av den foreløbige obduksjonen at det hvar krybbedød i mors liv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hvordan kommer dere videre`? vi mista akkurat gutten vår på 14 uker. han hadde hjertefeil men han hadde hypoplastisk høyre og vsd. og jeg klarer ikke å komme meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil ta tid å komme seg videre... det er et år siden vi mistet gutten vår og jeg sliter fremdelses med tanker og spørsmål som jeg gjerne ville hatt besvart. sliter mest med misunnelsen over alle andre som har fått beholdt sine barn.. jeg er gravid igjen og har faktisk bare tre uker igjen til termin men sliter med å tro at jeg faktisk skl få beholde dette barnet.. men det å bli gravid igjen har hjelpt meg mye på veien.. det blir overhode ingen erstatning for den gutten vi mistet for han vil alltid bli husket på uansett.. han var unik.. gled deg over de minnene du har av gutten din og prøv å snakk så mye du kan om han.. det hjelper å snakke om det selv om det gjør vondt.. ting vil bli bedre etterhvert men det tar lang tid.... sender deg mange gode tanker.. håper du har mange gode venner og familie som støtter deg nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk svar på obduksjonen at morkaken var for liten og tålte ikke riene, jenta vår fikk da ikke surstoff da fødselen startet....hun døde fort og ingen visste noe om at morkaken var for liten og i ettertid hvorfor den ikke hadde vokst som den skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo! mista lille prinsen min i uke 38+1. han døde av at navlesnora var veldi stramt rundt halsen:(

 

utroli trist dette.. tror beste måten på å kome videre er å prøve gjen, når en er klar for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sambo kjørte over Gjøran med grassklipperen. Han ble bare 7 uker :(

Det gjør uendelig vondt!

-Snart mor på nytt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...