Gå til innhold

dårlig egenerfaring om mat og vaksiner


Nina og Hermine

Anbefalte innlegg

Min datter er 4.5 md gammel. Hun fikk kun brystmelk den første md i sitt liv. Da hun la ikke på seg den første uken hjemme dro jeg til helsestasjonen. Der mente hun med en gang at jenta mi hadde kolikk og ga meg mimofon dråper eller noe slikt. Dette hjalp ikke! Jeg var tilbake på helsestasjonen uken etter og fikk beskjed at hun da sansynligvis hadde melke allergi. Så jeg måtte slutte med alt som het melke produkter. Dette hjalp heller ikke. Hun la ikke på seg og gråt og gråt. Men hun drakk jo melk av brystet mitt, og jeg hadde melk! Så da jeg var tilbake uken etter og veide henne, la helsesøster håndflaten på magen hennes og banket forsiktig. Da hørte men jo at det var helt hult er inne. Så helsesøster påsto igjen at jenta hadde kolikk. (hun hadde en skikkelig "afrika barn" mage). I og med at dette er mitt første barn så kan jeg jo ikke gjøre annet enn å tro på fagpersoner. Men heldigvis har min samboer erfaring med to barn tidligere..

Han kjåpte morsmelk erstatning og flasker og tokk Hermine en natt og ga henne en flaske med morsmelk erstatning. Hun var da 1 md. HAn kunne høre hvordan magen hennes fylte seg opp, og jenta vår sluttet å gråte og dagen etterpå smilte hun leeeeeeeeenge med hele kroppen om det går, for første gang. Jenta var rett og slett SULTEN!!!! hvorfor hun ikke fikk nok av meg vet jeg ikke, spiller forsovet ingen rolle så lenge hun får nok nå, og det gjør hun. Nå er hun rund og deilig og drikker til og med masse velling på flaske. Hun sover fra 2000 på kvelden til 0600 om morgenen og så etter litt melk til 0830, hver eneste natt. Hun er stor fornøyd og er bare helt h¨rlig!

Det som er MEGET bekjymringsfullt er at en helsesøster med lang erfaring ikke så dette, - noe som er ett veldig alvorlig problem, og som jeg nå i ettertid har hørt er veldig vanlig!

Vi var heldige som fant ut av det til slutt, men hadde ikke min man bidratt med sin erfaring, kunne ting blitt veldig alvorlige ikke lenge etter. Det er forferdelig at en helsestasjon ikke ser dette. Etter dette har tulla mi bare fått morsmelkerstatning og er superfornøyd med det. Men enda slutter ikke helsesøster å spørre om jeg ikke gir henne pupp først, svaret er NEI, ungen tåler det ikke!!! Så sier hun at jeg må gi henne tran, noe man absolutt IKKE skal når barnet får erstatning for der er allt de trenger og de skal ikke ha for mye av det.

Det var nok om maten, så var det vaksinene da..... også en historie for seg selv, men nå gråter jenta mi så jeg må ta meg av henne, og skriver så snart jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...