Gå til innhold

Mammaklubben =)


Mamma`n til Markus =)

Anbefalte innlegg

Amalie tar livet med ro, hun ligger på magen men flytter seg ikke. Den ene tanna har kommet helt ut og så er den andre nede på vei også. I natt har hun ikke fått mat, men våknet 0520 da, fikk roet henne slik at vi sto opp 6. Det tar nok lit tid å avvenne henne hvis hun er rede. Vilde sov helt til 0615 i dag da. Det er jo ikke så værst til å være henne.

 

Vi er faktisk alle friske her og det er jo helt utrolig. Har begynt å gi Vilde vitaminer og jeg tar c vitaminer i håp at vi skal holde oss friske framover. Amalie er foresten lit snørrete enda ,men det kan være tennene som har skylda.

 

I dag har vi vært på ikea og smart club. Kjøpte et lite bord til Vilde som hun kan ha i stua. Vilde er bedt i bursdag i morgen , og det skal være på lekeland. Da får jeg trimma lit også, hun liker nemlig ikke å gå alene der.

 

Dere får ha en god helg, og vi ses på tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg nesten frisk:) Og resten av familien er friske!

 

Niva: Så bra med nesten nattavvenning og nytt bord! Da blir det litt mindre slitsomt å stå opp tidlig hver dag når du slipper opp om natten:) Og hvordan gikk det med trimmen? Eline har lært den nye lyden til amalie:) Er så søte atte, hermer etter hverandre!

 

Vi skal ha joggebuksekveld i dag - bare spille nintendo, spise pizza og godteri og kose oss!

 

Ha en kjempefin kveld!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det ble hvist bare med den ene natta hun ikke fikk mat. Jeg orker ikke fortiden i stresse noe med det. Hun får styre det lit selv.

Jeg har vært på lekeland med Vilde i dag, så i kveld skal jeg ta det med ro. Hun har vært i bursdag. Men jeg må si at det er mye koseligere å ha barnebursdag hjemme. De løp jo overralt hver for seg, og så fikk de en pølse hver og en ispinne.

Ja Amalie holder på med den nye lyden enda, høres ut som hun er dødsyk.

 

Dere får ha en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld alle sammen! Og gratulerer med morsdagen! Her i huset har den ikke blitt markert.. Gubben har vært syk osv... MEN jeg får lov å se på hva enn jeg vil på tv da! :P

 

For en morsdag da.. Skulle legge joakim for sin andre lur idag! Jadda.. jeg trodde han hadde sovnet så jeg tok en tlf! Hørt at han skrek inne på rommet, løp for å gi han smokken, men DER lå han på gulvet og blødde fra nesa si.......... =(( Følte meg som den verste mammaen i hele universet!! STAKKARS LILLE!!! Gråt og gråt, men roet seg til slutt (jeg og forsåvidt..) og da hadde han ikke vondt lengere... Så imorgen skal senga hans HELT ned og ikke noe soving i min seng lengere!!! Takk og lov og bank i bordet for at det gikk bra!!

Etter dette boikottet han den luren, så han var da våken fra kvart over 11 til 18.45 ikveld! Sovnet så og si da han traff puta da ja.. =) Har vært inne og sett til han 3000 ganger allerede.. hehe. Han er også feberfri idag! håper det varer og at jeg slipper unna...

 

Ellers for å summere hva Joakim kan nå:

-Sette seg opp på kne selv.

-Reise seg opp etter møbler.

-Vise hvor stor han er.

-Klappe søte.

-BØ, titt titt.

-skikkelig dreisen på ålingen nå.

-Par krabbetak.

-Opp på 4 og strekke ut beina.

-Bablingen begynner å høres litt mer ut som ord.

-Spiser så å si alt. Kjempe flink med brød nå.

-Skrike og nesten bryte lydmuren (ikke noe nytt det da).

 

Ja... Jeg har sikkert glemt noe, men men.. Nå begynner snart serien min! "Ghoust whisperer.." *gledeseg*

 

Niva: HURRA!! Og bank i bordet!!! Deilig med litt ordentlig nattasøvn!!

 

 

Håper alle har hatt en fin helg og en flott morsdag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var masse!!! Gleder meg til Eline kan alt det der:) Blir morsomt fremover! Merker at hun blir flinkere til å flytte seg når hun ligger på magen. kanskje det blir fremover snart???

I dag begynner vi på babysvømming for videregående!!! Tenk det, embla og eline er videregående babysvømmere! Eller skal jeg si badere:P

Vi er bare inne i dag -8 grader!!! Kaldt...

Blir koselig med treff i morgen, jenter!

Ha en kjempefin dag i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg gått en tur sammen ei på barselgruppa. Hun har en gutt som er like gammel som Amalie. Han er så sterk, han står på alle fire allerede. Og så var vi selvfølgelig en liten tur på senteret etterpå.

Det skal bli koselig med treff i morgen.

Nå sitter begge jentene og ser på barnetv. De er nybadet, og de har badet sammen. Vilde tuller sånn med Amalie mens de bader,Amalie ler stort sett av alt da Vilde tuller med henne.

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eline er mobil!!!!!!! Har fått skikkelig dreisen på ålingen!!!!!

Måtte bare si det:) *stolt mamma*

 

Det har skjedd så masse denne uka, så har vært en veldig morsom uke å være mamma! Nå har hun lært såååååå stor, åle og snu seg til magen i senga i søvne om natta og ligge opp ned i senga:)

 

Eller alt bra da jenter????

 

Ha en fantastisk dag!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Way to go Eline :-))

Alver står på alle fire og gynger frem og tilbake i en vill fart, mens han hyler av fryd, om morgenen i sengen sin. Fin måte å vekke mamma på ;-)

Han er så mobil på gulvet nå at jeg må ha han med meg rundt overalt, ellers er han ikke der jeg la han fra meg når jeg kommer tilbake.

Ganske morsomt egentlig. I morgen skal vi på babysvømming og dukke for første gang. Det blir veldig spennende. Gleder meg.

Lykke til med dåpen Elisabeth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er gøy når de lærer noe nytt. Min Amalie har det tydeligvis ikke så travelt på den fronten. Men det er lit praktisk at hun ligger stille på en plass.

 

I dag har jeg vært i byen og kjøpt meg noen klær for bursdagpengene mine mens barna var hos mormor. Vi spiste en deilig lunsj på Lissis

 

Lykke til med dåpen i morgen Estre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåpen idag ESRE og Tillab! =) Håper alt går fin fint! =)

 

Jeg skriver mer nåe jeg blir frisk. Brukte alle mine oppsparte krefet på å svare på et annet innlegg. hehehe.

 

Håper alt er tipp topp med alle og at jeg ikke har smittet noen! :P

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, denne vinteren har stått i sykdomens tegn. Nå har det blitt Amalie sin tur. Hun har feber og hylte nesten 1 time fra 0430. Hun virker lit bedre nå, men hun har fått en parasett. Jeg håper det går fort over.

Hun har hostet lit i vinter, men vi skal på 6 måneder kontroll i morgen, så da kan legen lytte lit på henne.

 

Håper dere har hatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Niva, dere har virkelig vært rammet i vinter. Vi har gudskjelov ikke vært syke (sitter her og banker i bordet..). Håper dette er siste tørn for dere!

 

I går dykket vi for første gang på babysvømmingen. Alver var sånn måtelig fornøyd. Ble nok litt forskrekket med en gang. Synes det er mye morsommere når pappa løfter han opp i luften og plasker nei vannet igjen.

Gleder meg til å øve mer på dykkingen neste søndag.

 

Alver overnattet hos tanten sin fra lørdag til søndag og var der hele dagen lørdag. Da sov han halvannen time i strekk på dagen !??? Hvorfor kan han ikke gjøre det hjemme da ???? Akkurat nå ligger han inne i sengen og klager. Han er kjempetrøtt, men sover ikke. Nå har jeg tenkt til å la han ligge litt uten å blande meg inn, så får vi se om han sovner...

 

Gi og med at jeg hadde lørdag fri, fikk jeg vært på sats en tur. Tok sit ups for første gang på over ett år. HAHA, det skulle jeg ikke gjordt....magen har vært kjempe vond i går og i dag. Ja ja, da vet jeg at musklene er der ihvertfall...så blir de vel bedre etterhvert, med litt mer trening ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med barnevakt, men dessverre har jeg ingen som vil passe Amalie så lenge hun ikke sover natta. Min mor har søvnproblemer, hun passer jentene gjerne men da må Amalie sove natta først. Ja jeg håper på bare friske barn snart. I dag er jeg trøtt, har vært våken siden 0430, og Vilde våknet også tidlig0520. Jeg håper på barn som kan sove lit lengre om morgenen snart. Det skal jo være sagt at Amalie pleier å sove bedre når hun er frisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke lett for et b-menneske det der Niva...

Eline har begynt å våkne litt mer om natten nå. Jeg må riktignok bare putte inn smokken, men merker det allikevel. Jeg blir så kald av å stå opp og legge meg igjen. Så nå sover vi med vinduet igjen, men det blir jo så dårlig luft og alt for varmt, så dag sover dårlig. Jeg sovner igjen fordi jeg ikke er så kald, men sover helt klart bedre med vinduet oppe! Noen som vet hvor man får tak i varm pysj??? Tror jeg må prøve det, så blir jeg ikke kald når jeg står opp...

Men jeg har jo egentlig ingen ting å klage over:D

 

Hvordan gikk det med dåpen i helgen, jenter???

 

Jeg er ikke helt klar for å levere henne bort igjen med det første merker jeg:) Var gøy å komme meg ut, men liker familielivet:)

 

Tror det er noen tenner på gang eller noe, er ofte litt grinete på kvelden (selvfølgelig litt fordi hun er trøtt og). I dag hjalp det med dentinox syntes jeg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen:)

 

Da var dåpen vel overstått:) Emil var snill som et lam hele dagen lang:) Han gråt 2sek i kirken, men det var fordi vi klarte å vekke han når vi reiste oss for å bære han opp:) Presten syntes vi hadde en blid gutt*stolt*:) Så hele dagen var en veldig positiv opplevelse:) Hyggelig å være sammen med hele familien igjen:)

 

Mamman til Eline: så moro at eline åler seg fremover:) gleder meg til å se det:) lurer på om det er tenner på gang her også, kjenner det er litt klumpete der tennene skal opp, så er han helt gal etter å få noe i munnen:S han blir helt salig når han får noe som hjelper mot kløe virker det som:) men det kan jo fortsatt ta litt tid, er jo ikke sikkert at det er det det er? Tror man får kjøpt pysj på HM:)

 

NIva:får håpe Amalie blir fort frisk:) og at du får deg en god nattsøvn snart, det trenger vi alle innimellom:)

 

Nei jeg får gå og rydde og ordne. Ikke nok med at det har vært noen stressende uker, men det kommer en til:S Svigerfar, svigersøster og hennes sønn kommer på besøk. Hyggelig det, men ikke akkurat klar for overnattingsbesøk i en uke etter denne helgen. Men men overlever vel:S Si ifra hvis noen vil ut og gå en laaaaaaaaaaaang tur og på cafe osv osv..hehe..:)

 

Ha en hyggelig kveld jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil er jo alltid rolig og snill!!!!! Bra han var det i kirken og:)

I dag er det vaksine, håper hun ikke ragerer så masse på den... Hun fikk feber sist, da var det bare dag som var hjemme, så denne gangen har jeg tenkt til å være hjemme på kvelden og.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, du burde kjøpe en liten tannbørste til Emil. Alver synes den er utrolig god å tygge på når det klør som værst. Kan også ha litt Dentox (eller hva den nå heter) på børsten.

Jeg er forresten veldig klar for å gå en lang tur et annet sted enn her ;-)

 

Lykke til med vaksinen til Eline. Alver ble dårlig og det var ikke noe gøy. Håper det går bedre med dere.

Alver begynte også å våkne om nettene da han var 5 måneder og vi måtte opp og putte inn smokken. Kanskje det er en fase de må igjennom. Virker som det begynner å roe seg nå med Alver. I natt var han så stille at jeg måtte opp å sjekke ;-)

 

Nå snør det igjen og sikkert kjempeglatt ute. Gikk tur i går og det var kjempevanskelig med vognen. Ruglete is overalt, så Alver lå og hoppet rundt inne i vognen. Bra at det gjerne er det som skal til for at han sovner...hihi

 

Ja ja, nå er han i allefall våken, så nå får jeg gå hente han!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på 6 måneds kontroll. Amalie har fortsatt feber, men sov bedre i natt. Vilde våknet i natt, hun satt på utsiden av døra vår og gråt. Kommer ikke inn siden Amalie sover inne hos oss enda. GLEDER meg til vi er ferdig med rommet. Vi skal begynne å male en dag. Vilde gleder seg også for vi skal male rommet rosa, og hun er veldig glad i rosa.

 

Estre så bra dåpem gikk bra.

Er også klar for cafe besøk en dag når hun er frisk igjen. Vi skal til fotograf på torsfag oh ta bilde. Det blir spennende å se hvor villig Vilde blir til å stå stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med døpt pjokk, Elisabeth:)

 

Da er dåpen vel overstått her også, og veslemor er noen diamanter og masse spenn rikere, faktisk rikere enn mammaen sin, for hun har betalt regninger i dag:p

Den dusten som oppfant regninger skulle hatt et nakkeskudd ass! *knurr*

Er jo ingenting igjen å shoppe for:( Hehe...

 

Hmmm, det er meldt beinkaldt mot slutten av uka har jeg sett, håper det ikke slår til, jeg kjeder meg dønn i hjel når jeg må være hjemme hele dagen og ikke kan gå ut. Sukk...

 

Niva, håper hun blir bedre snart og at dere har fått deres for noen år fremover.

Anne; håper veslemor blir frisk nå, var ikke noe ålreit å se henne sånn utenfor som hun var i dag. Dakar lille skjønne...

 

Alle andre; heeeeeeeei! Bare å si fra om noen kjeder seg, jeg gjør det ganske mye når gubben jobber asså! Treffes på 93286818 forøvrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det en stund siden jeg har skrevet noe her! Får vel rable ned litt!

Vi har vært syke i over 2 uker nå! Men nå er store gutt, lille gutt og jeg friske alle sammen! Deilig! Jeg sliter enda litt med magen etter at jeg fikk magevirus, men det er visstnok vanlig.. (Vondt som f... når jeg spiser!) Håper det går over snart! FORDELEN ved mageviruset er at den har gjort meg litt slankere! haha. Kom meg ned i tynn-stina buksa mi istad.. Nå mangler det bare litt til for å kunne puste i den! :P

 

Joakim har idag lært seg å krabbe ordentlig! Han ser sååå stor ut! Jeg var så stolt da han gjorde det at det spratt gledestårer ut fra øyne! hehe. Krabbet hele veien over gulvet! Ja, han var ganske stolt han også da.. Ellers så er han så fantastisk fryktesløs om dagen! Innbiller seg at han kan gå, står ved sofaen og vil gjerne gå litt vekk fra den.. Han går selvfølgelig rett i bakken! Det er like herlig opp igjen og prøver igjen! Jeg beundrer hans mot altså! Når jeg ser på han nå, syntes jeg det er fantastisk hvor mye han har vokst og utviklet seg på 8 mnd! Fra det søte lille nurket mitt som skrek fra morgen til kveld, til min herlige solstråle som har en personlighet ut av denne verden! GUD, hvor fantastisk det er å være mamma! =)

 

Er vi alle klare for treff til onsdagen? Jeg er SÅ klar! Det føles som en evighet siden jeg har sett dere alle sammen! Alle deres små er jo i ferd med å vokse seg til nå også! Åler seg fremover, snur seg.. Tenker enda på første treffet! Da var de bare bitte små nurker! Og det er jo ikke lenge siden engang!

 

Nei... Nå skal jeg stryke litt klær mens jeg enda orker.. Blir vel litt barnemat kokkelering i kveld også! =)

 

Ha en super kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...