Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Ang ofte våken om natta

Anbefalte innlegg

Helt fra lillegutt var født, så han han spist 1-2 ganger om natten, enkelte netter sovet rundt. Siste 3 ukene har han våknet opptil fire ganger, og er generellt mer urolig om natten. Han er nå 4,5 mnd. Jeg tror jeg har nok melk (fullammer) siden han spiser bare av ett bryst. Får tilbud om det andre, men vil ikke ha eller er så trøtt at han sovner fra det, og er vanskelig å vekke.

Jeg forhørte meg med helsesøster, og hun anbefalte å gi litt mme til kvelden. Selv er jeg litt usikker på dette. Bør jeg i tilfelle amme han og så gi det, eller gi kun mme som siste måltid? Da bør jeg vel pumpe den melken jeg har og evnt fryse? Jeg tror selv han kommer ikke til å holde seg våken til å både ta begge puppene OG flaske. Er så i tvil her. Hva med grøt?

Fortsetter under...

Når han er 4,5 mnd, ville jeg heller ha gitt grøt framfor mme. Men det virker jo absolutt ikke som han trenger det.

Det er rundt halvparten av alle barn som sover bedre når de får mme, så det er jo et sjansespill. Også risikerer du jo puppenekt, nedgang i melkeproduksjon.

De har jo sine perioder også da, en økeperiode kanskje? Eller som expat sier, tenner?

Dette har hs sagt til meg helt fra begynnelsen av, at "det bare var å gi mme", men for min del har den terskelen vært så høy at jeg ikke har gjort det. Dvs. jeg hadde lav terskel for å lage opp ei flaske, men ekstrem høy terskel for å bruke den - den fungerte bare som en "trygghet" der den stod i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...