Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg her,trenger det veldig:)?

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 3,5mnd som trenger masse masse mat om kvelden, har hatt noen kvelder her med mye skriking. Og funnet ut at han ikke får nok melk av meg.Siden foreldrene mine skal passe han i morgen har jeg pumpet litt de siste...gudselov, for vi måtte i kveld ta over 120 ml fra det jeg har pumpet.Så han har ca drikket rundt 160-180ml i to omganger i løpet av en time.

er det vanlig at men får så lite melk på kvelden?

Lurer på om jeg må pumpe hver dag sånn at jeg har nok til han skal legge seg, men det virker veldig slitomt.Er det flere her som gjør det?

Mest av alt er jeg redd for å miste melken!!!!

Noen som kan gi meg noen råd, eller er det noen her som kjenner seg igjen?

Fortsetter under...

Det er helt normalt med mindre melk på kvelden og det er helt normalt at han vil ha mye mat på kvelden:)

Det du kan gjøre er å pumpe om morgenen, da har en som regel mest. F.eks amme ene siden og pumpe andre. Dersom ikke dette funker kan du jo gi han mme etter siste amming på kveld.

Lykke til:)

Heisann.

Jeg hadde det som du i veldig lang tid. Hadde lite melk på kvelden, og snuppa ble ikke mett. Det jeg gjorde var og pumpe meg hver natt. Om natten hadde jeg masse melk, og da hun bare drakk den ene puppen om natten, fikk jeg muligheten til å pumpe den andre som var nok til å gi på kvelden... Og for å øke produksjonen la jeg henne til brystet ca hver andre time på ettermiddag/kveld, og rett før hun skulle i seng kl 22.00 gav jeg det jeg hadde pumpet på natten. dette fungerte veldig bra, til tross for at det er slitsomt og tidkrevende med denne pumpingen. Men så plutselig en dag så var lille Julie fornøyd med det jeg hadde i puppene.. Så det er jo deilig... Så om det var økedøgn som gikk over veeeldig mange dager vet jeg ikke, men det funket iallefall. Men vet at det er ufattelig slitsomt å pumpe seg hele tiden,så jeg vurderte lenge å begynne å gi litt erstatning på kveldene, men slapp jo det nå. Så ja, jeg kjenner meg veldig igjen i hva du sier. Hadde det helt likt. Lykke lykke til videre. Og husk at det er mange som gir litt tillegg på kveldene. Men så er det så deilig å slippe kavet med flasker og dill også.

Klem

Ja, les den linken om kveldsamming og nattevåk, du finner den evt inne på babyverden.no.

Det samme skjedde her rundt 3-4 mnd alder, en periode gikk det å la henne sutte på puppen som smokk litt etter amming på kvelden. Det stimulerer jo også melkeproduksjonen.

Hs og andre har gnålt om at jeg kan gi mme på kvelden siden hun spiser så ofte. Det jeg gjorde av og til da jeg følte meg sliten og melkeprod var mindre enn vanlig, var å lage opp en flaske mme. Lav terskel for å lage det opp, men ekstrem høy terskel for å bruke den(brukte opp nesten ei pakke mme som jeg bare kasta i søpla) - jeg brukte aldri mme, men det ga meg en trygghet ,så jeg ikke stressa med det på kvelden.

Ellers er det snart bedre å gi grøt framfor mme, om du absolutt må begynne med det tidlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...