Gå til innhold

hva blir den mest luftige bleieløsningen om natten?

Anbefalte innlegg

har en liten her som har fått veldig eksem på stumpen,og prøver nå og finne ut hvorfor..bruker tøybleier, for han tåler ikke papirbleier...

på dagen bruker han popolini med ullbukse,eller brettebleier med ullbukse...og dette går fint=) men tror det er nattbleien han får utlsett av...på natten bruker han nå bleieinnlegg,en brettebleie og med babykos-bleie utfor der igjen...da er han litt fuktig når han våkner, men tørr nok...han sover hele natten gjennom, og har veldig lite lyst å vekke han for bleieskift....har dere en bra nattløsning? og som er luftig, men holder tett?

og kan babyer få utslett av rispapiret? bruker ikke det på dagen lenger nå...han er foresten 7,5 mnd...

takk for svar=)

Fortsetter under...

Jeg tenker at en brettebleie med rikelig fyll er luftigst. Sørg for å ha så mye innlegg at bleia ikke er fullstendig våt om morgenen. Det laget som ligger nermest huden bør frakte fuktighet bort fra huden. Vi har brukt frotte, siden overflaten på den er tørrere enn både gaz og flanellsbleier. Fleese er veldig godt og tørt selv om bleia er våt under, men er ikke naturfiber. Det finnes også silkeinnlegg for sår stump, det har jeg aldri forsøkt.

Har du utelukket at det er lanolin og ull han reagerer på?

kan han reagere på ull og lanolin også? hva kan eg bruke på han da? og viss det er ullen han reagerer på, kan han bli sår på stumpen da? ullen er jo ikek inderst....

skal prøve med sånn frotte-innlegg=)

takk for hjelpen=)

Noen atopikere blir verre når de bruker ull, dette er fordi de stive fibrene i ulla skraper og irriterer huden. Lanolin er et allergen, altså noe en kan reagere på. Det er ikke mange som reagerer på lanolin, men de finnes. Lanolin finner du også i en del salver og kremer.

Du kan bruke en pul-bukse i stedet for ullbuksene. Jeg er mest fornøyd med motherease airflow, men kanskje imsevimse sine er greie til brettebleiene? I Norge finner du disse på kenguruloftet.no og mammaogmeg.no

Stikk gjerne innom tettinntil.com for mer inspirasjon om tøybleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...