Gå til innhold

Farlig svangerskapskløe


Gjest

Anbefalte innlegg

Har den siste uka klødd veldig og har nå fått skikkelig utslett på brystene og magene hvor det klør som verst. Oppdaget da plutselig at svangerskapskløe kan være farlig og skal nå straks bort til legen for å ta en sjekk. Er i uke 39 og ble litt engstelig. Noen med erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har klødd en del på mage og bryst den siste månaden, men jeg fekk beskjed om å ikkje engste meg, kan bruke klødempende. skulle bare ringe om det ble mye verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært og tatt blodprøver? Hørte man mange leger ikke er klar over at dette faktisk kan være farlig og at man burde absolutt ta blodprøver for å sjekke lever og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepp det har jeg gjort, var ingenting gale, kontakt legen din og få tatt de blodprøver.

 

men slik jeg har forstått de så oppstår kløe i rykk og napp, og er vanlig i svangerskapet

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huden blir jo veldig strukket ut under et svangerskap, jeg klødde som en gal på den eksploderende puppene mine forrige gang. Etter noen uker oppdaget jeg at det var kommet strekkmerker på dem. Var nok derfor det klødde så infernalsk.

 

Denne gangen klør jeg bare litt på puppene, og har ikke fått så mange flere strekkmerker. Smører med god og feit krem hver morgen. Kanskje du kan prøve det? Anbefaler bodybutter fra body shop, den er herlig.

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 38 og har hatt kløe og utslett på bryst og mage i en måned. Alle blodprøver er fine, men det er viktig å få sjekket lever og ta fastende gallesyre for å være på den sikre siden.

Kløen førte for min del til veldig lite søvn om natten , og fikk skrevet ut resept på Locoid krem hos hudlege.

Den har fjernet kløen fullstendig, og det er i følge hudlege ikke skadlig å bruke etter forskriftene så langt ut i sv.skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør komme deg til lege å få tatt galle prøver og lever prøver for det kan være farligt!!

har selv svangerskapskløe å har tatt alle blodprøvene men ingenting farlig hos meg..!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...