Gå til innhold

Jeg skal gi mme, ønsker hjelp fra dere som allerede gjør det :)

Anbefalte innlegg

Holder på å miste melka mi, og pumper for harde livet i dag. Jenta mi nekter å suge når der ikke er melk, så ingen hjelp i henne ;) SÅ dette døgnet blir det mme, og jeg regner med at om ikke produksjonen tar seg alvorlig opp så blir det ikke mer enn et par flasker med morsmelk i døgnet, og mme resten.

Hvor ofte har dere malt i melka? Og hvor mye?

Kan jeg varme ferdigblandet mme i mikroen? (Regner med at jeg blander ferdig en flaske til nattammingen og setter den i kjøleskapet så lenge.)

Hvilken sort mme anbefaler dere, og hvorfor ? Jenta mi er 15 uker. Har kjøpt nan 1 hypoalergenic nå til å starte med. Har prøvd det på kveldene og det går ned på høykant :)

Håper på mange svar.

Fortsetter under...

Jeg gir mme til min jente på 4 måneder og det har jeg gjort siden hun var 2 uker. Jeg lager opp mme for et døgn av gangen og varmer bare i mikroen når snuppa skal ha mat . Jeg startet også men nan ha1 men tilvente hun gradvis til nan1. Jeg bruker malt i melka , men det må du bare prøve deg fram om hun trenger det og hvor mye.

jeg gav litt malt tidligere, men har ikke lenger problemer med å få ut avføringen så jeg droppet det.

tok en liten t-skje..

jeg blander opp for et døgn av gangen, setter det i kjøleskapet og varmer i micro før måltidet.

jeg brukte nan ha i begynnelsen. Da jeg oppdaget at de hadde vanlig nan på butikken kjøpte jeg det. Bruker nan fordi det var det han fikk på sykehuset og den har fungert fint..

Lykke til!

NB! ikke slit deg ut på pumping og styr!!! Da er det bedre å gå over til mme. Eventuelt kan du kombinere, men dersom du ikke får opp produksjonen er det ingen skam å gi seg. Jeg ble veldig stresset av å først amme, så løpe å varme mme og gi det - tror babyen også blir stresset!!

Jeg ga og opp pumpinga, følte jeg bare fikk det negative med begge delene. Men hvis du orker og gidder er jo ingen ting bedre:)

Hadde ikke noe melk i det hele tatt, jeg da:) Har gitt lille gullet mme siden sykehuset. Har gitt NAN hele veien. Hun har blitt 4 mnd nå, så da gikk jeg over til NAN 2 - mer jern.

Jeg blander og opp en døgndose av gangen og setter i kjøleskapet. Koker vann på kvelden og setter i kjøleskapet. På morgenen koker jeg mer og blander med det kalde i kjøleskapet 2/3 kaldt. Da er det akkurat passe til å blande. Og første flaska klar til bruk. Nå har eline tålmodighet til å vente mens jeg lager mat, da;)

Malt: Brukte ikke så mye da hun bare fikk mme, men har så vidt begynt med grøt og da tar jeg mer oppi. Får 2-3 ts om dagen nå. Har hørt noen sier at det er lurt å ha like mye i alle flaskene, men husker ikke hvorfor(!). Men det er jo ikke noe problem siden jeg lager for et døgn av gangen!

Lykke til!

Jeg lager også opp mme for et døgn som står i kjøleskapet. Varmer opp i vannbad når tyta skal ha mat.

Hun er fire mnd nå og jeg har ennå ikke brukt malt. Ingen problemer med avføringen her. :-)

Jeg begynte med NAN1 fra hun var 2-3 uker (fikk mm før det) og det har gått kjempefint. Hun har ikke reagert på den. Har ikke hatt problemer med vondt i magen og hun har sovet hele natten siden jeg startet med mme. Har ikke turt å prøve noe annet merke...

Både jeg og lillejenta fikk det mye bedre etter at vi startet med mme. De første ukene var et styr uten like.

Lykke til!

Takk for nyttige svar :) Og veldig godt å få et klapp på skulderen angående det at det slettes ikke er verdens undergang om jeg må avslutte ammingen. (det visste jeg jo fra før av, men man skal jo ikke tenke slikt i ammeNorge) Har pumpet hver time idag fra kl 17 og er vel rimelig lei skal innrømmes... Får se an morgendagen og om produksjonen ikke øker så blir det kun mme. Vil jo gjerne nyte dagene og Mie :)

Annonse

Hei igjen!

Ville bare si at jeg pumpet også etter at jeg ikke fikk til ammingen. Ville jo helst at babyen skulle få min melk og ikke mme. Etter ca en uke fikk jeg brystbetennelse i det ene brystet og det endte med at jeg satt i 45 min og fikk ut 50ml.. Noe som ikke var nok til et måltid en gang. Dette var håpløst å drive med da jeg ble alene med henne, fikk lite tid til å kose og stelle. Fant ut at jeg heller ville ha tid til kos enn å sitte og pumpe halve dagen.

tips for øking:

ha pumpa stående ute eks i stua, pump 5 min hver gang du går forbi (el til det er tomt) i 2-3 timer. Trenger ikke sette melka i kjøleskapet, holder seg godt i flere timer i romtemp. Vask så utstyr, gjenta.

gjenta.. gjenta... til ikke du gidder mer.

Jeg holdt på en dag eller så.. det hjalp veldig her. Fikk tipset av en ammehjelper.

Jeg hadde ikke nok melk, så hun fikk mme innimellom, helt til jeg fikk opp produksjonen. Drakk også en kopp ammete hver dag.

Men, som en sa her. Ikke slit deg ut. Stopp før... Gjør det du bestemmer det for. Ingen andre har noe med det.

Kjempelykketil.

hilsen ammerfortsatt(ett år snart..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...