Gå til innhold

Hva kan man gjøre for å trappe ned ammingen?

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 9 mnd puppes nesten hele døynet nå. Flere ganger på dagtid (6-8 ggr) Og gjerne 2 ganger på nattestid. Det vil si klokken 23.00 og klokken 4.00.

Frem til han var 7 mnd sov han hele natten (fra 8 uker). Fra 19.00 til 07.00.

Men etter at han begynte å åle seg, bevege seg, reise seg osv. Har ammingen nådd tilbake til "nyfødt-nivå".

Problemet ligge mye i at han nekter å ta fast føde, nekter å ta flaske osv. Jeg vet ikke hvorfor men dt virker som om han ikke tåler konsistensen (brekninger, spying), selv ikke på mye av 4 mnd maten, eller velling.

Jeg begynner å bli ganske sliten. Og jeg er alltid slapp og dårlig for tiden, jeg greier rett og slett ikke spise nok for at jeg skal ha overskudd til overs til meg selv. Det å amme på en aktiv baby på 11 kg som ikke vil ha nnen næring sier jo seg selv at ikke går egentlig.

Hvordan kan jeg få han til å ta fast føde? Eventuelt MME (han brekker seg av flaske og tutekopp og vil kun ha vann fra vanlig glass). HS er det ingen hjelp i og jeg føler jeg har prøvd "alt". Jeg orker ikke amme lenger snart!!!

Fortsetter under...

Du kan jo forsøke mme fra vanlig glass.

Drikker du proteinshakes (sportsbutikker eller apotek, heter "gainers fuel" og slikt) og tar gravidvitaminer nå? Har du fått tatt en blodprøve og sett om du mangler noe?

Og så roper jeg på fjummsi og blomman, de hadde det som deg lenge!

Jeg tar gravidvitaminer (ikke omega 3, for det får jeg nok av gjennom kostholdet). Utenom det har je et sunt og næringsrikt kosthold. Mye fisk, kjøtt, gønnsaker og frukt. Men jeg greier uansett ikke spise meg "opp til det nivået" småen er på...

Men jeg vil ikke risikere å gå opp i vekt!!! Er fortsatt 20 kg fra det jeg veide før. Jeg vil jo helst at småen skal spise maten sin :P hehe, om det bare fantes en mirkelkur!!

For tiden går småen på jerntilskudd, legen sa at jeg skulle gi det til ham for å se om apetitten økte på fast føde... Har brukt det i en uke nå men det ser ikke ut til å hjelpe!

Annonse

Og, er han overhodet interessert når dere spiser? Sitter han ved bordet og får lov til å prøve forskjellig? Kanskje han er en "vil selv"-gutt? Fjummsi fikk (husker jeg rett nå?) ikke grøt i lillejenta, men brød ville hun ha terninger av! Vår nektet å ta skjeia hos oss i denne alderen, da måtte hun minst ha sin egen. Og så kunne vi bytte iblant. Av og til var det både tre og fire plastskjeer i sirkulasjon...

Jeg har prøvd skiver, men de brekker han seg av og spyr, nesten uansett hvor små bitene er. Vi har testet "spise selv" greiene og, gikk heller dårlig da han er mest interessert i å plukke på maten med fingrene enn å stappe den i munnen. Hehe, vi har til og med prøvd teletubbies (hehe, han blir helt paralysert av dem) går greit da med de tre-fire første skjeene men så "oppdager han hva vi gjør". Vår mat er han ikke interessert i heller.

Men jeg lurer på siden han brekker seg av det meste, om kroppen hans kanskje ikke er klar for fast føde ennå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...