Gå til innhold

****Barnevogn hjelp!!! Teutonia Mistral S, Emmaljunga Cerox 360, Duo Edge, City Cross eller Simo duo???


Gjest

Anbefalte innlegg

 

Noen som har gode råd eller tips om fordeler/ulemper i forhold til disse fire vognene som kan gjøre valget litt lettere for oss???

 

Det jeg lurer mest på er om noen har erfaring med holdbarheten på de små fremhjulene til mistral S og Cerox 360 og hvordan de er å kjøre på grus, slaps og lignende....går det bra her på vestlandet? Hvilken av de to er evt best? Ville dere heller valgt en av de to andre med større hjul?

 

Dersom dere har andre merker/vogner å anbefale tar jeg gladelig imot tips ;o)

 

(Ønsker vogn med fire hjul, og tror vi skal ha DUO varianten)

 

Håper på svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Føler meg litt i villredet selv, men tror jeg holder en knapp på Emmaljungs City cross. Fikk "demo" av den her i helgen og den virket lett og grei+sporty. Usikker om det blir myk eller hard bag oppi der...

 

Eneste som var kjipt var lang leveringstid, 4mnd,dersom jeg ikke kjøpte utstillingsvognen(og derfor ikke valgmuligheter av farge)

 

Sett på Teutonian også, og de små hjulene så litt klønete ut. Iallefall med snø og slaps...

 

Hmmm- ikke lett altså... Håper vi finner ut av det snart :):):)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Måns!

 

Ja det skal ikke være lett....men hvis du tar City crossen ville jeg tatt den som duovogn med City bag (veier 3,9 kg)...du får bedre plass i bagen med tanke på lengde innvendig og vognen blir lettere når du skal bruke den som bagvogn i begynnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer med noen vogn, siden jeg er 1.gangs fødende...

 

men vi har vært en del rundt å kikket på vogner nå, og forhørt oss litt rundt og vi har kommet frem til at vi vil kjøpe en EMMALJUNGA EDGE DUO COMBI vogn, dette fordi den har mange finesser, stor dypbag, lett å trille, har sportsunderstell og ikke minst er den fin å se på...:)

Ulempene med denne er at den er noe tyngre enn andre vogner, også tar den litt større plass når den er sammenslått.

 

men det er denne vognen vi vil gå for tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar....

 

Har utelukket de to modellene med små svingbare fremhjul siden vi går en del tur på grusvei og ulendt terreng....

 

Er nå kommet ned i tre alternativer:

Emmaljunga City Cross med city bag, Emmaljunga Duo Edge og Teutonia Prestige med hardlift....

 

Men hvilken skal vi velge, vrient dette :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.. Ej va helt bestemt på emmaljunga "edge" duo combi, eller ei simo vogn... Men ette ej va sta og kika på dei, og ikkje minst kjende tyngda av dei so ombestemte ej mej.. Trur helder ikkje ej fe plass til dei i bilen... Begge vognene ej såg på va med hardbag.. Ganske stor hardbag.. Å den kjeme kun til å bli brukt noken få mnd.. Ette det vil ungen sitte og sportsvogndelen blir brukt... So begynte vi å kike på teutonia Mistral (trur det va det ho heite) Det e ei sportsvogn som vi kan legge en mjukbag i dei fyste månane babyen ligg.. Den bagen har reim og vi kan da ta dn ut og inn av vogna viss babyen sover.. Det syns ej va praktisk i forhold til den emmaljungaen so ej va bestemt å skulle ha... So trur det blir ei teutonia.. Litt billigere, mye lettare, og teke mykje mindre plass i bilen... =o) Å sida ej e ei lita jente av vekst, so passa den bra til mej, for ei simovogn blei i største laget, ikkje for å snakke om tyngda... =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no falt for Emmaljunga City Cross med City Bag....bare 11 kg, god fjæring og kan slåes sammen med bagen eller sportsvogndelen på (tar liten plass i bilen)!

I tilegg har Emmaljunga akkurat kommet med et emmaljunga bilsete med base til å feste i bilen og så kan en bare klikke bilsetet på understellet til vognen, genialt!

Hvis det ikke blir denne blir det Emmaljunga City Cerox 360 som er helt lik City Crossen bare med vendbare fremhjul og vendbart styre!

 

Har lagt av begge til tirsdag så må på butikken og bestemme oss i morgen....skal bli deilig å få vognen i hus!

 

Teutonia Mistral vanlig har forresten ikke klikk system til å ta av sportsdelen fra understellet og kan dermed ikke brukes med bilsete eller vanlig bag på! I tillegg er den noen kg tyngre (13.5kg + softbagen) hvis du eventuelt vurderer å se på emmaljunga også min prins-26 april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stod også mellom disse 2 vognene, men etter å ha pratet med 2 forskjellige butikker i 2 forskjellige byer ang teutonian, så har valget falt på emmaljunga city cross.

De ansatte i begge butikkene sa at de godt kunne bestille inn teutnia til oss, men de prøvde å unngå firmaet da det var svært dårlig oppfølging. Som feks på reklamasjoner. Bare et tips...

Lykke til i vognvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe teutonia spirit s3 brukt av en veninne av meg:) Hun har hatt mange vogner til sine 2 barn, og denne anbefaler hun på det sterkeste! Den er lett, og tar liten plass, er også lett og trille, og lett å legge sammen! Har bestillt softbag til den da vi kjøper sportsutgaven av henne. Hun hadde Emmaljunga de første 4-5 mnd, men solgte den da hun syntes den var altfor tung å trille på, og også dette med at den tok så stor plass i bilen... Så vi får krysse fingrene for at vi blir fornøyd med vogna fra teutonia. Den virker topp ihvertfall!!!

 

Det vil alltid være en smakssak hos den enkelte i forhold til hvilken vogn som er den mest egnede... Håper du blir fornøyd med valg av Emmaljunga Emilie 81:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...