Gå til innhold

Sånn tenker jeg (si gjerne ifra hvis jeg tenker feil)

Anbefalte innlegg

Jeg har litt ustabil jobb, jobber som vikar, men får alikevel 100%.

Mannen min har en stabil inntekt.

Jeg har prøvd å søke jobb i en evighet, og derfor tenker jeg at jeg kan bli gravid nå, så får jeg jo permisjonspenger og derfor sikret inntekt i 1 år.

Jeg er forferdelig babysyk, men mannen min sier vi må vente litt. Han er mest bekymret for jobb.

Vi har en gutt på 2 år, og jeg vil heller ikke vente for lenge med nr 2..

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Jeg er på en måte i samme situasjon som deg.... men bare nesten...

er selv arbeidsledig og skal begynne å studere til høsteb igjen... Går nå voksenopplæring...

Sønnen min er 3 år og hvis jeg får overtalt sambo til å starte prøving eller kosing uten beskyttelse til høsten så får jeg fødselsstipend...hvis det blir før så får jeg ikke noe, bortsett fra engangsstødnad...

Så det jeg skulle frem til er at gutten min vil da være over 4 år...Så jeg synes det er fin tid å starte prøvingen nå, for det kan ta sin tid også...

Og så har du økonomien på plass hvis det skulle være en stopper...

Håper det ble forståelsesfult svar da..=o)

Klem

Det er for barnets psyke.

Tipper det er for at foreldrene skal ha tid til å gi barnet nok oppmerksomhet, og at det slipper å sloss med det andre barnet for oppmerksomhet, eller fordi det får rom til å skape sin egen autonomitet. Hehe.. Tror det er litt forskjellige grunner. Tette barn krangler jo veldig mye...

Jeg har også tenkt å studere til høsten og så få fødselsstipend. Håper mannen får seg jobb da. Sånn sett er det greit for oss å vente til sommeren med å prøve, for jeg får heller ikke noe annet enn engangsstønad hvis vi prøver nå og det klaffer.

får man engangsstønaden i tillegg til fødselsstipend?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...