Gå til innhold

Jeg trenger noen gode råd, fort!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

småen har fått veldig sår rumpe, tror det kommer av at han har vært litt løs i magen, etter at han prøvde noe nytt å spise. Jeg har smørt med sinksalve og vanlig stellekrem, og skifter bleie oftere, det har fungert før, men nå synes jeg liksom ikke det virker godt nok, eller fort nok. Det er så fælt at småen har så vondt i stumpen at han griner når jeg skifter bleie (han pleier som regel å alltid være blid), vil ikke at dette skal vare så lenge at han vil fortsette å grue seg til bleieskiftet.

Noen som har noen råd eller erfaringer å dele med meg.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du potetmel i huset? dryss på, det trekker ut fuktigheten og reduserer irritasjonen.. gammelt kjerringråd :)

Skrevet

Har du mulighet til å la ham ligge lenge med rumpen bar en stund? Det pleier å hjelpe her i huset...

Skrevet

Min spesialitet etter 3 mnd med av og på sår babystump her i huset;

ting som hjelper;

inotyol salve hjelper fort og lindrer ved neste tisse/bæsjerunde.

krystallfiolett med sink utenpå

ny bleietype som suger mer (større str gjerne) i noen dager

luft

tøybleie inni engangsbleien for luft og tørrhet (må skiftes hyppig)

vitpan salve (den for barn, gul tube)

kutt ut bruk av våtservietter, gjerne bare vaske under rennende vann uten klut eller noe, så lufttørke til helt tørr

Skrevet

Potetmel er ett vidundermiddel for såre rumper. Og luft, og vaske under rennende vann. Er ikke veldig begeistret for zink da det kreves endel gnikking, selv med olje, for å få den fjernet.

Skrevet

Tusen hjertlig takk for alle tipsene!

Da var det bare å finne fram potetmelet og sette igang :)

Skrevet

vitapan må kun brukes på eksem, ikke sår..

min har sprekkt i huden (på beina), fikk beskjed om at den salven kan svi... så eg fikk en annen på apoteket. de har peiling!

men eg vet mamma brukte vitapan på meg når eg var liten å hadde eksem, og den funker bra mot det:)

Skrevet

Purelan, den brystvortesalven fra medela er veldig bra!

Skrevet

spesialkremen fra seba... veldi god..

Skrevet

Dactacort brukte jeg da min var veldig sår.

Ellers bruker jeg Silulen med god effekt.

Skrevet

Luft, luft, luft! Det er det beste, synes jeg. La ungen din ligge å sprelle på badegulvet, eller et annet sted der det er varmt. Så mye som mulig. Dagen etter vil du merke at det er mye bedre:)

Skrevet

På såre rumper på sykehus bruker vi flytende plaster. tror du får det uten resept på apoteket... Vaske rent, spraye på. Ved neste avføring kommer ikke avføringen i kontakt med huden... Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...