Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Del Skrevet 12. januar 2007 Vi hadde en SLITSOM periode fra veslemor var ca 14 dg til litt over en mnd... jeg introduserte nok (i min uvitenhet) flaska altfor tidlig da jeg hadde mye melk på natta og lite på kvelden. Resultatet ble at hun nektet å ta pupp. Fikk henne til slutt til å godta puppen igjen men som sagt var det en forferdelig periode og jeg tror ikke jeg klarer å gå gjennom en tilsvarende peride igjen. Jenta er nå 4 1/2 mnd og har siden ikke fått flaske (matet henne gjennom teskje og hjelpebyste for å få opp produkjsonen etter 5 døgn med fullstendig puppenekt). Venninner og andre har begynt å mase litt på meg for å finne på ting igjen og jeg hadde nok hatt godt av å komme meg ut litt igjen. Skal jeg tørre å la henne få smaken på flaska igjen???? Er event. tutekopp et bedre alternativ?? Eller er risikoen for puppenekt igjen altfor stor? Noen som har en formening??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7755534-tror-dere-det-er-ok-%C3%A5-pr%C3%B8ve-flaske-igjen-har-slitt-med-puppenekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Man anbefaler jo (som du nå vet!) å ikke bruke flaske før ammingen er "vel etablert", på sykehuset sa de at jeg burde vente til hun var en mnd. En tutekopp er et bedre alternativ enn flaske for å unngå puppenekt, eller dere kan bruke et lite medisinglass. Men nå er hun jo såpass stor at hun kanskje kan holde tutekoppen selv? Det gjorde jeg her for å venne henne til vann da hun var så gammel. (Hun skal jo putte alt i munnen, holdt koppen selv, og puttet tuten i munnen. Gjett om hun ble fornærma når hun skjønte at hun var blitt lurt i vann!) Hvor stor risikoen er hvis du velger flaska vet jeg ikke, dessverre, bortsett fra at det absolutt kan oppstå sugeforvirring.Hun er jo snart inne i en periode hvor alt annet enn puppen er spennende å følge med på også. Ellers kan du jo kanskje vente bittelitt til med å gå ut(hvis du klarer, er jo ikke mer enn en drøy mnd til) til hun har fått fast føde, og da kan hun heller få det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7755534-tror-dere-det-er-ok-%C3%A5-pr%C3%B8ve-flaske-igjen-har-slitt-med-puppenekt/#findComment-7768070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #3 Del Skrevet 13. januar 2007 Tusen takk for svar! Uff ja vet av erfaring at man bør vente litt med å gi flaska ja..... gjør nok ikke den feilen igjen;-) Trodde at de fikk mm samtidig med fast føde, hadde uansett tenkt å vente til det var innført ja (skal begynne å gi henne nå når hun blir 5 mnd, merker at hun trenger mer enn bare melk snart). Men hvis det er ok å bare gi henne grøt på kvelden for eksempel er det jo ikke noe problem. Har noen venninner som ikke helt skjønner problemet (de har ikke barn selv og synes jeg er ei skikkelig hønemor). Hun er så stor at alt skal til munnen ja, klarer helt sikkert å holde en tutekopp (dytter puppen i munnen med hendene sine). Kanskje jeg skal prøve å innføre den så vidt (hehe god ide med vann så hun fortsatt foretrekker puppen!). Igjen takk for svar;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7755534-tror-dere-det-er-ok-%C3%A5-pr%C3%B8ve-flaske-igjen-har-slitt-med-puppenekt/#findComment-7768248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 13. januar 2007 #4 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har venninner med småbarn(jevngamle med jenta mi, 5,5 mnd) som ikke forstår problemet!!! De er ute støtt og stadig de. Nå tar ikke jenta mi mme da. Var på julebord på jobben(var borte to timer) og da ga pappan grøt og vann som kveldsmåltid. Jeg kom riktignok hjem og ga kveldspupp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7755534-tror-dere-det-er-ok-%C3%A5-pr%C3%B8ve-flaske-igjen-har-slitt-med-puppenekt/#findComment-7768297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå