Gå til innhold

Vestibulitt - vondt i skjedeåpningen - noen andre?

Anbefalte innlegg

Har etter mye styr med kroppen etter fødsel og to oprasjoner fått diagnosen vestibulitt. Det gir uforholdsmessig store smerter ved den aller minste berøring av skjedeåpningen! Noen andre som har fått dette etter fødsel? Hva slags behandling fikk du, og hvor lenge varte dette?

Fortsetter under...

Jeg som trodde jeg ville bli kvitt det etter en fødsel... Nuvel.

Hvis du bor i Olso området skjer følgende: Det er to leger på Rikshospitalet som jobber spesielt med dette. Du bør skaffe deg henvisning dit fra en gynekolog som kan verifisere at det er vestilbulitt. Prøv å komme til Karin Edgardh og ikke Rolf Kirschner. Edgardh er i hvert fall hyggelig når du er ny og følger opplegget hennes..

Opplegget er gjerne xcylocain salve på det såre området hver kveld i åtte uker, med litt "tøying" etter hvert. Noen blir bedre av dette. Andre blir bedre av sarotex eller andre piller som gjør deg søvnig. Ikke noe av dette funket på meg, men jeg har det mest sannsynlig pga stresset livsstil, mens du har fått det pga operasjoner, så man vet jo ikke.

Får du henvisning til Mensendick fysio på Storo, tar du imot dette med takk, for da møter du et veldig hygelig menneske! Kanskje kan hun hjelpe også.

Sexolog er det siste i trio opplegget, men det spørs jo om du trenger det, for der går det mye på å slappe av og hvilke erfaring har du med sex etc.

Vil du vite mer så kan du sende en privat melding.

Masse lykke til, håper du blir frisk, men ikke forvent det på 1-2-3.

Tusen takk for svar! Jeg følte meg veldig alene i denne verden med diagnosen. Jeg vet ikke om det er selve fødselen eller operasjonene som har gjort det med med meg. GU ved 6 ukerskontroll var forferdelig vondt, og jeg tror jeg hadde det da, før operasjonene. Men sånn vet man visst ikke. Jeg har jo lest litt om dette nå, og det virker ikke som om jeg har så mye til felles med andre med diagnosen som kunne forårsake (stress, depresjon, gjentatte infeksjoner eller traumatiske opplevelser i forhold til sex)

Jeg vil gjerne sende deg privat melding, men hvordan gjør jeg det?

Hvor lenge har du hatt diagnosen? Ja, og det er mange ting jeg lurer på ja...

Vi er definitivt ikke alene, men mange vet ikke at de har det og mange vil ikke snakke om det. Det blir lite lunsjbordsnakk, for å si det sånn. :-) Jeg svarte deg med privat melding også, håper du kan lese den selv om du ikke har opprettet profil? Ellers hører jeg ikke til her inne før om noen måneder så det spørs om jeg husker å sjekke her på en stund..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...