Gå til innhold

Nå har jeg fått time til gynokolog,skal bli undersøkt der..noen som vet hve de gjør?

Anbefalte innlegg

hei:)

skal snart til time til gyn,for jeg var hos legen min i dag.

vi har ikke brukukt prevensjon på 4,5 år og vi har prøvd nå i 6 mnd med å ble gravid,så nå synes legen det var greit å undersøke meg.

er det noen som vet hva de gjør på såne timer og må jeg forbrede meg på noen måte?

klem

Fortsetter under...

Hei! Gynekologen kommer nok i første omgang til å spørre litt om sykluslengde, når siste mens var, om du kjenner når du har eggløsning etc. Du kan forberede deg ved å vite hvilken dag du er på, når siste mens var etc.

Sannsynligvis kommer de til å ta noen blodprøver av deg for å sjekke hormonstatus, om du har riktig mengde av de forskjellige hormonene etc.

Neste skritt vil nok være å ta en ultralydundersøkelse (innvendig) for å se på livmor, eggledere og eggstokker, og eventuelle egg i modning.

Det kan også bli aktuelt å henvise deg til en undersøkelse som kalles HSG. Det betyr å ta røntgenbilder av egglederne etter at de har sprøytet inn kontrast for å se om egglederne dine er åpne. Denne undersøkelsen kan gjøre litt vondt, men det andre jeg har nevnt er helt smertefritt.

Hvis alt ser ut til å være normalt hos deg, vil jeg tro at de vil anbefale at sæden til mannen din undersøkes også.

Håper det ikke er noe i veien, at det bare er naturen som er litt treg. Ønsker dere lykke til i jakten på babyen!

tusen takk for gode ord:) både gruer og gleder meg til å bli undersøkt,er jo like greit å gjøre det en å la være.

håper virkelig ikke at det er noe galt,for jeg har såååå lyst til å bli mamma:)

sa dette blir spennende.

takk for at du svarte meg:)

stoor klem til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...