Gå til innhold

Hmm, hva skal jeg gjøre? Litt langt...

Anbefalte innlegg

Elsker gutten min over alt på jord, men siden han ble født merker jeg at jeg har vært ganske deppa..man burde jo være gla når man for barn, men det er bare så mye! Nevnte til samboer at det var like før jeg bare kræsja i et tre her om dagen assa, og han ble sjokka..men tenker ikke alle sånn en gang i blant? Problemet er at jeg tenker på det hver dag nå, sånne syke tanker om hvordan skal jeg ta livet mitt...æsj! kommer jo ikke til å gjøre det, men blir skremt når d tankene dukker opp...sånn som at jeg skal bare vente til gutten min ikke er avhengig av amming så skal jeg gjøre det! Er så merkeli, for jeg har ikke hatt slike tanker før..er vel det man kaller fødselsdepresjon? Er mye sliten, oppgitt, kranglete....går kun utover samboer stakkar! Men har ingen familie i nærheten her, så jeg føler at det er ekstra mye til tider! :( Jeg tenkte å snakke med legen min, men hva tror dere hun vil si? Hva kan hun evt gjøre med det? Håper noen kan hjelpe meg :)

Fortsetter under...

Du bør gå til legen, høres ut som du har fødselsdeprisjon. Si hvordan du føler det, så kan du sikkert få hjelp, enten via tabletter eller psykolog. Har hatt det på samme måte, jeg gikk lenge før jeg dro til legen. Trodde det skulle gå over av seg selv. Det var en klump i magen som aldri løsnet. Nå har jeg blitt mye bedre, takket være tabletter. Det er mange som har det på samme måte. Ikke flaut og be om hjelp. Ikke la ting gå ut over samboer, få hjelp nå.

Jah, akkurat det samme har jeg tenkt..at det sikkert går over av seg selv, men gjør tydlivis ikke det ;( Men har time til legen om en uke, så får se om jeg tør å ta det opp der...er så mange perfekte mødre her, så blir liksom et nederlag å si at jeg har det på den måten hvis du skjønner...men legen min er kjempegrei da, så får håpe jeg får snakka om de...så jeg ikke ødelegger alt for meg selv! Takk for svar! :)

Hei igjen!! Også perfekte mødre har det sånn, men de vil vel ikke innrømme det. Kjøp boken til Broke Shields, "så kom regnet" heter noe sånt. Den får du på narvesen koster 79kr. Veldig bra, handler om fødseldeprisjon, hennes erfaringer. Husk tabletter er kanskje tingen som gjør at du blir bedre, sliter du med søvn, så be om å få noe for det også. Søvn er alfa omega, får du ikke nok av det, kan ting bli ennå værre. Du er ingen dårlig mor, selvom du sliter litt. Ta tiden til hjelp, og husk at samboeren din kan bli sykemeldt og ta seg av barnet deres hvis du ikke orker. På det værste orket jeg ikke å gå i dusjen på et par dager. Men junior fikk det han trengte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...