Gå til innhold

Enda et spm om EL-tester og temping... Håper i alle fall noen gidder svare :)

Anbefalte innlegg

Har skjønt at EL-tester kan slå ut positivt til tross for at man faktisk ikke slipper et egg.

Men når temperaturen går opp etter EL...da har man vel faktisk sluppet et egg???

Jeg temper ikke fast, men har målt tempen et par ganger før og etter positiv EL-test. Før lå den på rundt 36.4-36.5... Nå ligger den på rundt 36.8-36.9... Da burde jeg vel hatt EL som forventet i helga???

Fortsetter under...

ja når tempen går opp betyr jo det at progesteron nivået stiger,altså el har skjedd.

Det skjer et merkbart hopp på tempen etter el så utifra dine temper så ser det ut som du har hatt el.

Det er ikke alle som merker stigningen så godt,jeg eks.har bare 0,22 i gj.snitt stigning.

Håper det var litt til hjelp.

Anbefaler å tempe regelmessig. Hver morgen rett etter at man har våknet, men ennå ikke stått opp...

Man kan etter noen sykluser se likhetstrekk, og danne seg et bilde av hvordan syklusen DIN er...

Jeg var heldig å få et slags temp-fall på EL-dagen. Ikke alle får det, men jeg så også tydelig at tempen steg igjen dagen etter. Da holdt den seg høy frem til stupet før TR....

Selv om man ha 28 dagers sykluser betyr det ikke dermed basta at EL er på dag 14-15... Noen har lengre lutealfaser og noen har kortere lutealfaser, så her finnes ingen fasitsvar... Det er også derfor termin kan bli flyttet selv om man er fast bestemt på at EL var på dag 14 liksom. Skjønner?

Sprer litt babystøv til dere prøvere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...