Gå til innhold

Hvordan kan jeg fortelle om graviditet til et nært vennepar som strever med å få det til ??

Anbefalte innlegg

Jeg legger inn spørsmålet her. Vi har et nært vennepar som etterhvert må få vite om graviditeten. De har slitt i to år med å få barn (når det er sagt så sleit vi like lenge..) Hvordan kan vi få sagt det på en "ålreit" måte ? Jeg hatet å få slike beskjeder selv, jeg gikk helt ned i kjelleren, så jeg vet hvor jævlig det er når du selv er en prøver. Noen som kan komme med tips ?

Klem

Fortsetter under...

Dere får bare si det på et pent måte.

Eg frykter på en måte samme måte selv. To venninner har e gravid, og en planlegger nå å få gravid. Mens den fjerde venninne er skuffet over dem, siden de ska ha barn nå. Ho ville at alle sko bli gravid samtidig som henne. Og ho vet ikk at eg er nå en prøver, og eg ønsker ikke å fortelle det til henne før eg e ca 3 mnd på vei.

Siden dere sliter like langt som dem, så kanskje det gir dem et håp at de vil klare det tilslutt siden dere klarte det?

vet de at dere brukte lang tid da?

jeg er litt sånn at hvis jeg vet at de det gjelder har brukt

lang tid,så er det greit.....sikkert litt urettferdig men...

mens de som får det til med en gang blir jeg irritert på.

skulle vært et køsystem....hehe.

nå var det deres tur,sånn er det bare:-)

Ja, vi fortalte dem det - men så sent som i november. Vi ante heller ikke at de hadde prøvd så lenge så vi ble ganske overrasket og følte oss på mange måter enda tettere fordi vi satt så innmari i samme båt plusetlig... og jeg vet bare så altfor godt hvordan det er å stå der og få tante rød gang på gang, mens andre overlykkelige gravide gliser rundt oss. Jeg har vært så hatsk i perioder at jeg har nesten vært redd meg selv..

Klem

Annonse

Hei Live74,

Saa fint at du tenker paa dem, det maa du faa fram naar du forteller dem, det setter de garantert pris paa. Fortell ogsaa har du har gruet deg til aa fortelle, at du ikke vet hvordan du skal si det og saa legger du til den setningen du sa her inne: "Jeg hatet å få slike beskjeder selv, jeg gikk helt ned i kjelleren, så jeg vet hvor jævlig det er når du selv er en prøver." Saa lar du henne/de reagere akkuratt som det passer henne/dem - og kanskje viktigst av alt for deg: Vaer forberedt paa alle mulige reaksjoner og si til henne at du forstaar reaksjonen.

Dette med graviditet, spesielt naar man ikke blir gravid, eller mister (ofte) foerer ofte til saa irrasjonelle tanker og meninger, og det gjelder oss alle.

Lykke til, bare at du tenker paa dette forteller meg at det vil gaa bra, det er alltid godt aa vaere i forkant og ha tenkt gjennom scenarier.

Det er verre hvis dere drøyer med å fortelle det til dem og de får høre det fra andre.

Hvis dere har slitt selv med å få det til, blir de nok glade på deres vegne. (selv om de selvsagt skulle ønske det var de som var gravide)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...