Gå til innhold

Flere med baby på ca 7 mnd som nekter pupp på dagen? Lurer på om jeg skal gi opp

Anbefalte innlegg

Har prøvd å vente til han er skrubbings, men pupp om dagen vil han ikke ha. Han vil heller ikke ha mm på flaske. Grøt går ned på høykant. Pupp kl 06 og 09 om morgenen går bra (kanskje fordi det er ekstra kos i senga og han vet han ikke får noe annet der).

Skal jeg gi opp dagammingen og bare amme om morgenen så lenge han vil? Føler puppene er blitt veldig slappe, men orker ikke å pumpe mer for jeg drev så mye med det de første 5 mnd.

Det er bare den siste uka han nekter pupp om dagen. Jeg har alltid tilbudt brystet før hvert måltid og inntil nylig gikk det greitt. Men nå vrir han seg bort og blir helt stiv i ryggen. han skriker ikke.

Hadde for så vidt tenkt å gi meg på denne tiden , men vil så gjerne gjøre det beste for ham likevel.

Fortsetter under...

Tror vi er en helt gjeng med dette "problemet" her nå ;)

Jeg fortsetter å tilby jeg...., men vil hun ikke ha så er det helt greit, da prøver jeg igjen litt senere...tar som regel noen få super, og det er jo bedre enn ingenting!

Hun vil mer enn gjerne ha pupp på kvelden og tidlig morgen, så håper vi kan ha disse stundene noen måneder til!

Gir du mme itillegg da eller?

Vi hadde både grøtnekt og puppenekt helt inntil for noen uker siden. Han diet så og si bare på natten, samt når han var veldig trett/ sovende på dagtid. MEN; nå får vi både i han en porsjon og to med grøt, og han dier mye mer på dagtid enn før.

Har hørt om flere som har slitt med puppenekt, og hvor det har gitt seg etter noen mnd som i mitt tilfelle.

Jeg ville fortsatt med amming så ofte han ville hatt. Evnt. prøvd å amme på soverommet med lyset av dersom du vil ha flere mm-måltider på dagtid enn de dere har på morgenkvisten. Men, ammingen betyr veldig mye for meg, så du får jo nesten føle på selv hva du har lyst til og hva som føles rett for deg og beibis.

Kan ikke annet en å si meg helt enig - her er det heller ingen vits i å gi pupp om dagen. Har ikke tid, sier han. Så da blir det grøt og frukt i stedet. Når vi ammer om morgenen og kvelden skal det ingenting til før ammingen blir avbrutt. En liten lyd er nok - og når man har både mann, storebror og hund blir avbrytelsene hyppige. Mange ganger vil han ikke tilbake til ammingen etterpå heller. Jeg føler ikke for å tvinge han. Føler meg nesten litt incestiøs der jeg prøver å dytte på han puppene i tide og utide (mest av det siste i følge lillegutt) :-))

Jeg ammer i forbindelse med soving, hvis det er mange forstyrrelser går vi på soverommet (6 1/2 mnd). Når hun ikke er trøtt blir hun mye lettere forstyrret av lyder og ammingen blir avbrutt. Da jeg ikke vil at fast føde skal fortrenge mm for tidlig gir jeg heller ikke annen mat før jeg får henne til å ta brystet skikkelig, men venter litt sånn at jeg kan få ammet først.

Det forutsetter at man er hjemme, det der, da. Vi er av og til på besøk hos venner med babyer, i byen mm og da nytter det ikke å amme for oss. Så får jeg gå der med mine fulle pupper og vente til vi er i bilen (....) Hjelper ikke med stille rom andre plasser enn hjemme - for det er jo så mye nytt å se på for en liten tass! Utrolig upraktisk, spør du meg. Og gutten er jo tørst - det er ikke vanskelig å se. Når vi endelig kommer til bilen og ammer slurper han i seg som bare det - men ikke ute blant folk og dyr. Det er jo ikke helt bra, det heller??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...