Gå til innhold

Ha-ha, noen som blir gravide i dette huset iallefall....!

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt ikke inne på lista......... Ufffffffff, he he, nei da, må sitte her hele kvelden om jeg skal komme meg inn på dn tror jeg!!!! Bestemor.... Hmmmm.... skal vi se... 20 år fra september... hmm... Neida, hehe, kan godt bli bestemor tidlig jeg, så jeg kan leke med barnebarna mine :-)

Fortsetter under...

Annonse

Mors uke 5 og fosterets uke 3: Nå lages navlesnoren

Av Jordmor Siri von Krogh

Livmoren kan ennå ikke kjennes utenfra. Nå mellom 4. og 5. uke er embryoet som skal bli til et barn 1,4 til 2,5 mm stort. Mange kjenner også at noe er i ferd med å skje inni seg.

Beskriv "din uke" der hvor du er i svangerskapet

I løpet av denne uken og neste utvikles det en navlesnor som sikrer transportveien av næring og surstoff fra mor til embryoet.

Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene. Det går helt fint med det fosteret som er igjen, så fortvil ikke. Det kan være en forklaring på en tidlig blødning, men behøver ikke å være det. Ofte vet man ikke hva grunnen var. Forskning med ultralyd har vist at det ofte befruktes flere egg, men at de fleste går til grunne slik at det bare blir ett barn som bæres frem.

De fleste slår positivt ut på en graviditets test nå, og mange mistenker at de er gravide.

En kraftig følelse av å være oppblåst i underlivet kan for mange være det første tegnet på en graviditet, det er helt normalt!

Hjertet og hjernen er de første organene som begynner å utvikle seg, og starter med dette omtrent nå.

vet ikke helt, mamma ble bestemor når ho var 39..litt tidlig..

min bror ble pappa når han var 15..

nei sånn rundt 45-50..det vil jo være koselig å ha masse overskudd te barnebarna:)

ja men du er jo rett rundt baby hjørne, så det skal du vell ikke tenke på...

ja vet det, har blitt gravid to ganger ikke planlagt,, men når man prøver neiiiiidddaaaaaaaa....!!!

men det jkeg velger og tro att det re en mening med det....:)

du har du vært inne på kranglesidene og sett??

Annonse

hehehe, trodde du var litt sint sånn plutselig..hehe..

ja er innom og kikker sånn av og till..men det er så utrolig mange tåpelige tråder og ideer der inne..så jeg har bestemt meg for og prøve og ikke si noe der inne,,..eller svare..

Ja, har titta litt innimellom, og måtte flire litt for meg selv... Virka som om mange tenker skikkelig for å prøve å finne på noe som kan provosere.. Haha, sprøtt hva folk bruker som underholdning as!!!

ja tror det er en ganske fast gjeng der inne også, men de om det:)

så ikke den uke tingen før nå,hehe..

det er så gøy og lese de..

vist du er gravid da er vell vi ca like langt er vi ikke det??

det er litt morsomt siden vi hadde den samme syklusen som va helt på bærtur.. att vi har nesten likt nå mener jeg,,..

hehe dette ble litt rart skrevet, men kanse du skjønner det!??hehe

Heh, ja, jeg vet, det var jo p.g.a de fucka syklusene vi begynte å prate også egentlig, var det ikke det? Forsto hva du mente vetu:-)

Jeg elsker uke for uke spaltene, tror jeg har lest igjennom HELE uke for uke spalta på babyverden to ganger, he he, den er mye bedre enn disse syntes jeg. Ogsåå den engelske siden, med ekte bilder, helt syykt. Der ser du hvor avhengig jeg er!!! :-)

hehe det er ikke bare du nei som er avhengi, jeg er jo tross alt på 3 plass på skravling her,,hehe..

jo det var jo drefor vi beg og prate, vi var jo like forsinka..

det er sikkert meninga vi skal følge verandre opp vettu;):)

men du må lese den tråden om el og ikke 14 dager før mens,, eller v den hette...en ny en..

skjønte ikke det derre, da er vertfalt alt jeg trodde feil..hehe..

vilken engelske side med bilder..

ja jeg bruker og den på babyverden, syntes den er utrolig mye bedre..

Ååå, hva het den siden igjen..... Hmmm. Var iallefall helt likt disse sidene, bare engelsk da seff, med vidio fra ul i 10 uke o.s.v, skikkelig bra!!! Masse ekte bilder skal se om jeg finner linken....

haha vi er gode..hehe vi krangler da vertfalt ikke..

gud å fin den engelske siden var..

ble nesten litt rørt her jeg..hihi..

gøy når du kan se ul bilder..,og man kan jo faktisk se noe i 5 uke og:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...