JS1978 Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hei, Vi skal reise med vår 7mnd gamle gutt til Thailand, på stedene Koh Samui, Koh Tao og Koh Phangan. Vi lurer på om noen har gjort det før oss og kan komme med sine tips! Vi lurer på alt fra tilgang på barnemat til bleier, tips for å holde ut varmen, tåler barna air-condition noe særlig osv. Alle tips mottas med takk! mvh Jacob, Vibeke og Sigurd.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Hei! Jeg er selv mamma til en liten gutt som er halvt thai og har vært mye i Thailand (noen mener også jeg har vært der for mye og for lenge...hihi..) Vi har vært i Thailand foreløbig bare en gang etter vi fikk Lukas og da var han 10 mnd. Kan ikke helt svare deg hva du vil finne av ting og tang på øyene dere skal reise til for har bare vært der uten barn og har ikke lagt merke til hva man kan finne der.Men det er som regel ganske likt over det hele så skal gi det ett forsøk likevel. Barnemat finner du,men vil anbefale deg å ta med alt hjemmefra.Grøten der nede er tilasatt MYE sukker og er ikke så "sunn" som den vi får her.Glass får du kjøpt,med de er IKKE beregnet på norske ganer! (disse produktene finner du gjerne i de større matkjedene som f.eks Tops og Tesco Lotus) Bleier får du tak i,de eier ikke Libero,men de har Pampers igjen må du i de store kjedene.De har små pakkninger med 2-3 bleier på 7-11. Har ett tips da det kommer til AC,ta med pysj og gjerne i ull,det kan bli kaldt for den lille ;o) Som regel er AC høyt oppe på veggene og legger du barnet nærme og gjerne under AC så "luft strålene" fra den går ut i rommet og ikke ned på babyen. Solfaktor drakt vil jeg anvefale på det varmeste,den tar mye av UV strålene og barnet må ikke slavisk ligge i skyggen hele dagen.(selv om skyggene er det beste,må den lille få bade og kose seg som alle andre) VANN!!! Lær den lille til å drikke vann,det er viktig!!! For du vil merke fort at babyen ikke er like villig til å spise om her hjemme pga varmen,så væske er VIKTIG.Skulle barnet ikke få i seg nok vann,så er det faktisk lov å ta med en solbær sirup hjemmenefra og gi den det.Du får også kjøpt sukkerfri juice som eple og appelsin osv Da har jeg svart sånn nogenlunde på det du lurte på,ikke vær skjennert hvis du lurer på noe mer.Svarer gjerne på flere spørsmål om Thailand. Ett lite tips til skulle dere bli syke så er Bumrungrad Hospital absolutt å foretrekke (i bangkok) ellers så har de en sykehuskjede som heter Bangkok Hospital.Den skjeden finner du overalt og da heter den gjerne Bangkok Samui Hospital osv. Uansett,kose dere masse ;O) Turen kommer til å være deilig og avslappende for store og små!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Hei! Skal til Koh Samui i februar. Lurer på om det er mulig å få kjøpt solfaktordrakt i Thailand, eller om det bør kjøpes her hjemme?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Vet ikke om spørsmålet var til meg,men svarer fordet ;O) Jeg vet at man får kjøpt det på Emporium Shopping Center i Bangkok. Der har de en fantastisk baby/barne butikk,men vil nok tro at den ligger på ca samme pris som hjemme ettersom Emporium er ett "dyrt" senter å handle på. "Ute på gata" drakter ville jeg ikke kjøpt,ettersom disse koster 25; ville jeg ikke stolt helt på at det er faktor 50 i de hvis du skjønner hva jeg mener ;o) Du finner nok drakter flere steder og på flere sentere,men slike ting selges på de mer eksklusive stedene,så for å være på den HELT SIKKRE siden ville jeg kjøpt en hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå